Hyvää torstaita 🙂
Minulla täällä nuorin lapsista itkee korvakipua, joten taitaa tulla tk reissu tänään. Oltiin eilen uimassa flunssasta huolimatta.
Minäitse89,
minustakin tuntuu, ettei läheiseni oikein ymmärrä sairauteni vakavuutta. En myöskään pysty luottamaan heidän apuunsa, koska he hylkäsivät minut kauan sitten, kun huusin apua mm itsemurhayrityksin. Sulkivat vaan silmänsä ja lakaisivat kaikki maton alle. Sen verran hyvin unohtivat kaiken, että viime vuonna kun kerroin sairaudestani, se tuli muka kaikille yllätyksenä, vaikka olin jo 20 vuotta heidän silmien alla kärsinyt.
Olen myös tehnyt paljon virheitä ja vääriä valintoja elämässäni. Vastuuntuntoisena ihmisenä kannan nyt vastuun valinnoistani ja kärsin. Olen tehnyt paljon huonoja valintoja hypo/maniassa:
Menin kihloihin mieheni kanssa, kun olin tapaillut häntä 3kk. En ollut edes rakastunut. Ajattelin, että se voisi olla hauskaa hetken aikaa ajattelematta yhtään hänen tunteitaan. Nyt olen naimisissa väärän ihmisen kanssa. Masennuksen iskiessä, en jaksanutkaan hankkiutua hänestä eroon.
Ostin auton ja otin kulutusluottoja, minkä ehdin. Tein 19-vuotiaana yli 20t velkaa hetkessä ilman maksukykyä. Maksoin kahdeksan vuotta velkoja ulosoton kautta.
Hankin ensimmäisen vuokra-asunnon itselleni ja parhaalle ystävälleni. Tein hakemuksen hänen nimissään kertomatta hänelle, koska mielestäni se oli mahtava yllätys. Sain hänet muuttamaan kanssani pois kotoota. Kolmen kuukauden päästä jätin hänet yksin asuntoon ja välimme rikkoontuivat.
Hankin hetken mielijohteesta koiran, toisen koiran ja lapsen. Toisen koirista pidin, toisen annoin pois.
Olen hypomaniassa pettänyt, varastanut (kaipasin jännitystä), asettanut itseni ja muut vaaraan, jakanut kyseenalaisia valokuvia itsestäni Internetissä ja käyttäytynyt sopimattomasti.
Tuossa nyt muutamia esimerkkejä (jätin pahimmat kertomatta). Olen onneksi päässyt noista asioista yli ja antanut itselleni anteeksi. Toivon, että tulevaisuudessa osaan pitää ohjakset käsissäni, jotta en aiheuttaisi itselleni tai läheisilleni ylimääräistä tuskaa.