Minäitse89:lle. Puit sanoiksi juuri samoja tuntoja - mikä tän pidennetyn helvetin pointti on?
Mulla on tällä hetkellä siedettäviä selkäkipuja - mutta psyykkinen pelko/ahdistus on limitissä...seuraava pykälä taitaa olla jonkin asteinen psykoosi, luulen.
Julkinen sektori on kuormitettu ihan täyteen siis mielenterveystoimisto ja yksityiselle ei riitä rahat...tai säästän tällä hetkellä.
olen iäkkkäämpi kuin sinä mutta ahdistus ja epätoivo on sama. Mulla oli kolmekymppisenä samallainen tilanne kuin nyt psyykkeen kannalta se kesti jokusen vuoden, sitten sain elämästä kiinni. Nyt viiskymppisenä taas sama psyykkinen konttaus, samat kysymykset nousee pintaan - vaikka puhuin ja vatvoin niitä terapiassa vuosia...annoin niille jopa vastauksia!
Tuntuu että elämässä täytyy ratkaista samat asiat aina uudelleen - ei ole mitään pysyvää vastausta.
Jumala, Siwa, Tao, jne. Elää jatkuvassa muutoksessa kuten me ihmisetkin.
Olin kolmekymppisenä seurakunnassa mukana 3-5-vuotta koska siellä oli okei meno - ei tuputettu. Sitten muutin toiselle paikkakunnalle ja totesin paikan kirkkoherran olevan sairaampi kuin minä (kirkkoherra jakoi taivas ja helvetti paikkoja rippileirilaisille - ehkä hän ylitti valtuutensa?)
Kiinnostuin Buddalaisuudesta, Taolaisuudesta, Zenistä joiden kanssa olen tullut johtopäätökseen että ne ovat Tienviittoja kuten Kristinusko ainakin minulle...en osaa "ripustautua" mihinkään ismiin.
Olen sen verta iällä et joitain kaverita on päättäneet päivänsä - kun nyt katsoo vaikka yhtä heistä 2004 niin mitä olisi pitänyt tehdä näyttää niin selkeeltä.
Näyttääkö kymmenen kahdenkymmenen vuoden päästä oma tilanne "selkeeltä" mitä tarvis tehdä?
Mulle on iskoistunut lause et " itsemurha on lopullinen ratkaisu väliaikaisiin ongelmiin" tosin "väliaikaisuus" kestänee kuukausia/vuosia.
Pari kysymystä:
- Saatko lääkettä fyysisiin kipuihisi, mutta se ei auta?
- Entä psyyke onko sinulla jatkuva hoitosuhde johkin tahoon?