Otan osaa keskustelua. On se varmasti ollut järkytys.
Minullekin tulee järkytys/itku hautuumaalla vaikka menisin vain kahta nimeä katsomaan siellä. Se vain se ajatus että ne todellakin ovat siellä. Toinen kuoli traagisesti itsemurhaan toinen vanhuuttaan. Haudan levossa kumpikin. Tai ei aivan, molemmat on tuhkattu. Ensimmäisen koirani myös tuhkasin. Minulla ei ole mitään hautoja joilla käydä. Mutta se ei olekaan se asian pointti.
Miten haluaisitte tulla haudatuksi? Hauta vai tuhkaus? Minusta on niin lohdullinen ajatus että tuhkatun henki pääsee kuljeskelemaan vapaasti. Mutta haudatessahan on myös vain ruumis. "Maa maahan jääköön mut henki taivahalle."
"En mä iloitse, en sure huokaa, mutta metsän tummuus mulle tuokaa.." olikohan tuo nyt se Eino Leinon nocturne.
Täytyy tästä lähteä monen vapaapäivän jälkeen töihin. Eilen oli jo vähän ikävänkin töihin. Paras hetki on se jos asiakas letkauttaa jotain kivaa. Ja odotan taas yksinäistä sunnuntaivuoroa, jolloin saa laulaa sydämeni kyllyydestä. Ainakin aamun kun ei siellä ole muita. Katsotaan noin niikun muuten et miten menee... oikea polvi reistailee, ei yhtään kiva mutta yritän vaan olla ajattelematta asiaa töissä. Olen tässä syönyt nyt ma ti ke särkylääkekuuria. Lääkkeet hoitaa niveliä sisältäpäin, voiteet sitten ulkoa päin. Kuuri on kyllä vielä kesken koska vieläkin kipuilee. Mutta taidan ottaa lääkkeen sitten töiden jälkeen. Ne särkylääkkeet kuitenkin madaltaa mielialaa/tekee väsyneemmäksi/rauhoittaa.
Eikö särkylääke ole sama mitä hoitaja ehdottanut mutta syön nyt tuota mitä on. Ei viitsi rampata kaupassa koko ajan koronan takia. Täytyy vähän suunnitella niitä kertoja et miten käy.. Ja rahaakin olisi hyvä olla. Mutta hoitajalta oppinut tuon että jos joku nivel vaikka polski niin siihen on hyvä syödä muutaman päivän särkylääkekuuri, et ottaa niiku kolme kertaa päivässä sen lääkkeen. Sellasta..
Mutta toi tekee vähä sellasta mielen alenemista tosiaan et mulle tullut fiilis etten halua enää ottaa uutta särkylääkettä. Alkanut tulla fiiliksiä että oon huono ihminen.. Mutta polvi vielä kipeä tosin. Ehkä mun Kantsis harkita kumminkin tota särkylääkkeen vaihtoa.
Mutta kun ei viitsisi lähteä yhden jutun takia apteekkiin. Kun ei tässä mitään paniikkia ole. Mulla on lista mitä muutakin sieltä tarvitsisi. Ja pitää odottaa et saa lisää rahaa et on varaa ostaa ne kaikki. Elukatkin tarttee mm. punkin torjuntaan aineet.
Yleensähän mä tykkään siitä miten särkylääke vaikuttaa mieleenkin.
🌱