Hantzki kirjoitti:
Toisipa joku vähän runoa tähän karuun elämään. Se oli vapaa lainaus suomalaisesta vanhasta filmistä nimeltä Lampaandyöjät.
Ja 🌹 teistä 🌹 tulee hyvä mieli, kun olette täällä ja jaatte olostanne, vaikka olo ei ehkä aina ole kovin hyväkään. Jaetaan muutkin 🌹🌹🌹, mitä mielessä onkaan jaettavaa. Onni ei taida olla ainutkertaista, vaan uusiutuvaa, omalla kohdalla aina pienimuotoista.
Jostain nousi mieleen tällainen mietelmä: "Kasvojesi valossa olen onnellinen, näistä hetkistä (1972)". Kun tässä vähän tavallasi peräänkuulutat runoilua, kaivoin muistivihkosta tämän Leif Färdingin ajatuksia lisää... - Oisiko teillä jollain toisella ehkä enemmän iloa välittäviä runomaisia mietelmiä? Runoja jotka koskettaneet, tai joista pidätte? -
"Ja sinä olit mieli, joka meni puunkoloon ja kivenkoloon ja kätkit yksinäisyytesi hetket, riemun, joka ei ole yhteinen, ja poistuit nopeasti kaikkialta eikä kukaan, ei kukaan nähnyt tulivuoren purkautuvan, sydämesi dynamiittia kun räjäyttelit rinteiden kallioita." (1977)
"Etsin maata, olkia ja olkapäätä, etsin katosta, jonka alla voisin syntyä. Vierin kivenä kivien yli, meren rannalla olen veistokseksi kivettynyt puu. Sormeni ovat jääkylmät, ei sulata niitä kevät, minä vain kuljen syntymäpaikkaani etsien." (1977)
"Päivästä päivään puolustin itseäni, niin kuvittelin tekeväni sen minkä jätin tekemättä, mutta minun aamuni auringonnousu ei kätke yön pimeyteen uppoavaa valkoista kuuta, sanatonta surullista venettä." (1977)
"Eikä mikään ole mennyttä paitsi tämä rakkaus runoksi pelkistyvä."(1971)
"Se on mennyt
,mennyt tuulien mennen,
aika joka olin.
En kaipaa tietä takaisin,
tähtien täplittämää polkua
olen mennyt." (1973)