👍
Olen yrittänyt opiskella nyt vähän aikaa, mutta se on hirveän haastavaa. Mun aivoni huutavat armoa opintojen edessä.
Pitäisiköhän mun vain todeta, että ei musta ole opiskelijaksi ja elää vain Kelan tuella. Sillä tämä sairaus mikä minulla on, on todella hankala. En vain välillä jaksaisi tehdä yhtään mitään. Varsinkaan opiskella. Mutta kun yhteiskunta ja tutut jotenkin painostavat siihen.
Eikö sitä voisi vain hyväksyä että tällainen minä olen. Yritän elää tässä maailmassa sen mitä kykenen, mutta minulla on näitä ongelmia joiden takia en pysty välttämättä opiskelemaan. Luoja tietää minkä takia näin hirveästi kuraa on minun osakseni tullut, mutta näin se vain on. Tuntuu siltä että on vain hyväksyttävä itsensä kaikkinen vikoineen. Sillä toinen vaihtoehto on madonruokana olo, ja en nää sitä missään tilanteessa hyvänä vaihtoehtona.
Eihän minun loppujen lopuksi ole pakko opiskella tai käydä töissä sillä saan kuntoutustukea.
En vain jaksaisi koko ajan tätä omaa päätä. Surkeaa toki aina vain valittaa, mutta kun koko elämä on ollut sairautta vastaan taistelemista. Ja sain sentään lukion käytyä, mutta muuten on ollut vaikeaa. Minkä takia hyvä ja kaikkivaltias luoja on vyöryttänyt minulle tällaisen osan? Sitä en ymmärrä.
Olen sielultani jotenkin hedonistinen luonne ja nautin musiikista ja kirjoista, mutta en ymmärrä minkä takia mun pitäisi tässä tilassa opiskella. Tuntuu että on hirveät paineet siitä että pitäisi olla joku, mutta en sitten tiedä että tuleeko minusta koskaan ketään. Olen vain ihminen, eikö se riitä tälle yhteiskunnalle. Se ei tunnut riittävän edes minulle välillä vain koko ajan haen jotain yli-minää.
Mutta kun elämä on niin raastavan vaikeaa. Ja sitten on kaikki sairaudet jne. On tää vain niin raskasta välillä tämä elämä... 🙁