Moi.
Mulla on kyllä aika samanlaista. Tuntuu tää elämä välillä vaan niin synkältä. Nää sairaudet on kyllä ikäviä. Enpä mäkään tätä itse valinnu, mutta minkäs teet. Tuntuu välillä että haluais jo poistua elämästä, mutta kun luulen että siten päätyy helvettiin.
Oon tässä myös miettiny, että jos Jumala on olemassa niin tämä minun sairaus on selvästi jonkinlainen rangaistus jostain.
Toisaalta olen miettinyt sitä, että jos sittenkin kun kuolee niin saa ikuisen rauhan. Se ajatus lämmittää. Ei enää tarvitsisi taistella saisi luovuttaa, mutta kun kuolema tuntuu niin kammottavalta ajatukselta. Tai siis se prosessi esim. jos tukehtuu ja tulee paniikki. Tää elämä on kyllä niin erikoinen asia: ihminen ei saa valita syntymistään. Ihminen on tavallaan heitetty maailmaan ja sille sanotaan vaan että koita nyt jotenkin sinnitellä.
Sitten pitäisi vielä tehdä jotain työtä ja ansaita rahaa. Että se ei vielä riitä että on syntynyt ja joutuu sairastamaan, ei vaan yhteiskunta pakottaa sairaankin ihmisen osaksi koneistoa, jotta talous kasvaa ja hyvinvoivilla ihmisillä olisi paremmat olot.
Minusta on aivan älytöntä tämä koko yhteiskunnan systeemi. Mihin ihminen tarvitsee rahaa? Jos yhdessä jakaisimme maailman luonnonvarat siten että jokaiselle ihmiselle riittäisi ruokaa ja hylkäisimme kokonaan rahan niin maailma olisi varmasti parempi paikka.
Maapallo kärsii todella paljon tästä nykyisestä menosta. Tästä kulutus yhteiskunnasta. Valtameret saastuvat, sademetsät hakataan ja eläinlajeja kuolee ja kaikki johtuu rahasta. Ja on sotia ja nälänhätää. Ei tämä yksinkertaisesti voi jatkua enää pitkään tällaisena. No mukavaa päivää kaikesta huolimatta!