Psyykkiset sairaudet ovat vaikeita, kun ne eivät mene järjen mukaan eikä niiden oireissa ole mitään tolkkua yleensä. Tässä minun suunnattomassa ahdistuksessakaan ei ole yhtään mitään järkeä, mutta niin se vain vie koko ihmisen mukanaan aina, kun se tulee rajusti, ja kauhu valtaa koko mielen ja tuntuu aidolta.
Pystyin tänään hoitamaan pankkiasioita. Sain eteenpäin kahta eri asiaa, sekä verkkopankissa että puhelimessa. Olen helpottunut. Ne eivät ole vielä valmiita, mutta menivät eteenpäin. Tein pari tuntia niiden eteen ja ihmettelin, miten kuitenkin jaksoin.
En ole kyennyt tekemään niille mitään moneen viikkoon. Jostain syystä tänään kykenin.
Kun sain tehtyä nuo, huomasin, kuinka ahdistus on irronnut näistä asioista (hetkeksi) ja samalla muistakin. Esimerkiksi taloyhtiöön tulossa oleva remontti usein kummittelee valtavana ahdistuskökkönä mielessäni, mutta ahdistus tavallaan irtosi itsestään, kun sain eteenpäin muita asioita.
Viikonlopun ajan oli huono olo jostain syystä. Sunnuntai oli parempi ja selvisin jo ilman lääkkeitä, mutta tänä aamuna taas heti heräämisen jälkeen oli ihan mahdoton olo. Olin täynnä kauhua kaikista hoitamattomista asioista, joita tosiaan on nyt jo aika paljon.
Ihmettelin, miten paljon auttoi, kun sain edes jotain eteenpäin. Paljon kyllä vaikutti se, että sattui tulemaan positiivista viestiä sieltä toisesta päästä. Jos olisi tullut lisää vastoinkäymisiä, näin ei varmaan olisi käynyt.