Tyttönen vaan, oletko googlannut erilaisia osoitteita, mistä saisit apua, esim.nuorten mielenterveystalo? Voin lohduttaa sinua kertomalla, että myös oma tyttäreni teki tuota ensimmäisen kerran murrosikään tultaessa ja se jatkui joitakin vuosia, mutta jossain vaiheessa hän pääsi tuosta tavasta eroon. Mutta arvet käsissä on siitä ajasta muistutuksena. Olin omasta mielestäni huono tuki tuolloin hänelle, koska minua pelotti ja yritin vain jotenkin saada elämäämme toimimaan. Seurustelin alkoholistimiehen kanssa, joka minun puoleltani oli voimakas riippuvuussuhde. Suhteessa oli myös muita vaikeuksia ja en välittänyt enää itsestäni, niin sorruin itsekkin käyttämään yhä enemmän alkoholia ja kumpppanin kanssa tuli luonnollisesti riitaa, aiheutin tyttärelleni turvattomuuden tunnetta mm.muuttamalla vieraalle paikkakunnalle tyttäreni kanssa miesystäväni luo. En kyennyt olemaan tyttäreni tukena. Suhteessa oli myös mustasukkaisuutta minun puoleltani, joka meni liiallisiin sfääreihin, mutta myös siksi, ettei kumppanini ollut luotettava. Tarkoituksenani oli alunperin muuton suhteen, että voisin turvata lapselleni turvallisen elämän, mutta tietenkin siinä oli myös itsekkyyttä ja pelkoa siitä, että romahdan, jos en saa "rakkautta" ja jään yksin.Kerron tämän siksi, että lopulta ei ole mitään niin suurta häpeää tai pelkoa, ettei siitä voisi puhua/ kertoa ja toipuminen omista ongelmista on hidasta, mutta vain käsittelemällä näitä asioita jonkun ihmisen kanssa, joka kuuntelee, voi tulla autetuksi, pikkuhiljaa. Voimia.