Hienoa September, että jaksoit viedä lapsen harrastuksiinsa! Ilmeisesti jaksoit myös keittää kahvia ja ottaa sitä mukaan. Olet siis jaksanut jo aika paljon.
Kunpa löytäisit muita keinoja viiltelyn sijaan. Olisiko sillä hoitajalla jotain ajatuksia tähän ensi kerralla? Sinulla pitäisi olla selviytymissuunnitelma. Minulla on sellainen aina kun terapiassa on pitkä tauko. Silti kyllä tarvitsen näitä muitakin keinoja, olipa taukoa tai ei.
Kirjoita ainakin tänne. Kirjoittaminen helpottaa ainakin minua jostain syystä.
Joskus auttaa, kun olen päättänyt käydä syömässä jossain jotain kunnollista lounasta. Arkisin lounasta on tarjolla monessa paikassa. Minusta on mukavaa päästä valmiiseen pöytään, eikä tarvitse tiskejäkään hoitaa. Ja saa ihan rauhassa syödä. Eikä ole kallistakaan, niin kuin iltaisin, jos menee ulos syömään. Ja tulee syötyä kunnolla.
Lapsihan syö aina koulussa, mutta minulla oma lounas jää helposti väliin ja muuttuu sellaiseksi epämääräiseksi naposteluksi, kun on nälkä muttei jaksa itselleen laittaa ruokaa tai lämmittää mitään ja kasata kunnolliseksi ateriaksi. Ei vaan jaksa aina laittaa sitä ruokaa ja aina niitä tiskejä... Se on uuvuttavaa toistoa.
Kun on yksikin lapsi, arjesta tulee käsittämättömän uuvuttavaa toistoa. Mistähän sekin johtuu. Pitää aina olla sitä ruokaa ja on pidettävä jonkinlaisesta rytmistä kiinni. Sehän on hyvä asia, mutta kun siitä tulee pakko ja sitä samaa on ihan koko ajan ilman poikkeusta, niin se uuvuttaa.