Kiitos heart and soul vastauksistasi.
Tämä päivä on ollut jotenkin ehkä helpompi. Sain asioitua pankissa ja käytyä kaupassa. Sängyssä meni siis tänään vähemmän aikaa. Iltapäivällä iski kuitenkin uupumus ja ahdistus, johon otin tarvittavaa. Sain kuitenkin ruuan tehtyä. Olen yrittänyt pitää kynsin ja hampain kiinni päivällisen valmistuksesta perheelle, vaikka se olisi kuinka vaikeaa. Se on minun osuuteni arjen pyörittämisessä.
Normaali arki on aivan mahdotonta minulle tällä hetkellä. En pysty pitämään kiinni rutiineista. Aamukahvi, illalla Netflix ja ruoan valmistus ovat ainoat rutiinit. En kykene syömään säännöllisesti enkä huolehtimaan muutenkaan itsestäni. Hampaiden pesukin on epäsäännöllistä. Joskus jää myös aamulääkkeet ottamatta, koska en vaan välitä tai viitsi ottaa. Ulkoillut olen viimeksi kai lokakuussa. Ystäviäkään en ole tavannut. Vain heitä, jotka kävivät osastolla minua tapaamassa.
Perhe-elämämme on rikkonaista, mutta lapset näyttävät sopeutuneen siihen. Yritän jotenkin hallinnoida kaikkea huutelemalla ohjeita sängystä käsin. Lapset ovat kai jo tottuneet siihen, että makaan kaiket päivät sängyssä. Joskus he tulevat viereen juttelemaan päivän tapahtumista.
Lapsista on tullut itsenäisiä, koska en jaksa osallistua heidän elämäänsä kuin omilla ehdoillani. Toisaalta heistä on mukavaa, että olen kotona. En ole keskustellut lasten kanssa siitä, että tilanne ei juuri ole parantunut pitkästä osasto jaksosta huolimatta. He varmasti kyllä ymmärtävät tähän mennessä jo sen verran, että ovat omat tulkintansa tehneet. Ehkä olisi hyvä puhua heille kuitenkin. Olen ollut todella avoin kaikesta, masennuksesta, oireista, sairaalassa olosta ja sähköhoidosta. Heille on varmasti pettymys, ettei äiti ole vieläkään selvinnyt sairaudesta.