Hyvää tiistaita.
Minulla on myös juuri tuota ajatuksen rientoa maniassa. Ja puhun taukoomatta tajuamatta, miten järjettömältä kuulostan. Keskeytän muut ja kiroilen sopimattomissa tilanteissa. Naureskelen myös itsekseni ja suupielet nykivät hymyyn joka tilanteessa. Minulla on viimeksi ollut mania jakso elokuussa. Sen jälkeen tuli romahdus. Osastolla ollessa oli satunnaisia hypomania päiviä, mutta sähköhoito auttoi sekamuotoisiin oireisiin.
Tässä vaiheessa päivää on vielä mahdoton ennustaa, millainen päivä tästä tulee. Aamulla mieliala on yleensä suht hyvä. Yleensä se siitä sitten laskee, mutta eilisen päivän valossa tuntuu, että tästä päivästä voi tulla mitä hyvänsä. Tuntuu, että pitäisi saada jotain aikaiseksi, mutta mitään ei huvita tehdä. Ehkä pakotan itseni johonkin kotitöihin vielä kun toimintakykyä on.
Päivät tuntuvat pitkiltä, kun ei jaksa muuta tehdä kuin maata sängyssä. Vilkuilen koko ajan kelloa ja päivitän sivustoja jatkuvasti odottaen jotain mielenkiintoista. Mutta mikään ei lopulta tunnu herättävän mielenkiintoani. Alkuillan ja illan katson sarjoja Netflixistä. Silloin on yleensä hyvä olla. Päivällä keskittymiskykyni ei riitä juonen seuraamiseen.
Viikon kohokohta on hoitokontaktien tapaaminen. Huomenna sairaanhoitaja ja ensi viikolla lääkäri. En usko, että lääkäri lähettää minua osastolle sähköhoidon ajaksi. Tai ainakin toivon, että voisin käydä hoidoissa kotoota käsin. Se tietysti on hiukan työlästä ja vaatii järjestelyjä, koska hoidosta ei päästetä yksin kotiin. Jos totta puhutaan, odotan hoitoja pelkän nukutuksen takia. Se on ihana tunne.