Moi kaikki 🙂
Olen uusi täällä ja tässä vähän omasta unettomuudesta ja tilanteesta, jos tilanteen avaaminen auttaisi myös itseäni.
Mulla työuupumus johti masennukseen ja paniikkikohtauksiin. Se alkoi unettomuudesta, joka jatkuikin tosi pitkään. Työ pyöri päässä 02-05 ja väsyneenä yritin tsempata joka päivä töissä. Laitoin hymynaamarin päähän ja vedin henkeä työpaikan ovella. Menin ylikierroksille.
Muutamia kertoja mietin, että onkohan mulla nyt kaikki ok, kun tuntuu niin puristavalta. Vapisin, päähän sattui, vatsaa väänsi. Henkisesti ja fyysisesti olin jo rikki, mutta ajattelin että kyl tää tästä. Olin hölmö ja ajattelin että kaiken voi korjata. Lepään sitten lomalla. Vähän joogailua, lenkkeilyä ja koitin nielaista kaiken pahan olon. Kunnes lopulta öisin sydän muljahteli, rintaa puristi ja aloin värisemään kuin haavanlehti.
Eräänä päivänä olin töissä tietokoneella, kävin autopilotilla, en mennyt edes tauoille. Ja sitten itku tulvi, en pystynyt tekemään enää mitään. Olin tyhjä kuori, jolla oli vain syyttävät ajatukset itseään kohtaan. Kärsin kovasta ahdistuksesta ja tällöin halusin satuttaa itseäni. Kun en osannut käsitellä asioita muutenkaan.
Ensin en uskaltanut jäädä pois töistä. Mitä muut ajattelee. Mutta työterveys pakotti ja kirkasti muutenkin ajatusta: mikä tässä nyt on tärkeintä.
Oon vieläkin ihan kierroksilla fyysisesti, henkisesti taas ihan lytyssä. On vaikea olla ja vaikea olla satuttamatta itseään. En tiedä mitä tästä eteenpäin, tai tiedän kuitenkin: mun täytyy tehdä kaikkeni, että tuun kuntoon. Töistä en tiedä, voinko palata...