Hyvä, että selvisit ahdistuskohtauksesta, September.
En käsitä, mistä niitä tulee. Joskus niille on jokin selvä heräte, jotain tapahtuu juuri sitä ennen tai on kohta tapahtumassa, esim. näen ikkunasta jonkun tietyn ihmisen tai hänen autonsa, tai kuljen jonkun tietyn paikan ohi, mikä muistuttaa jostain aiemmasta kauheasta tapahtumasta. Usein ne kuitenkin tuntuvat tulevan tyhjästä. Mieli ikään kuin kerää jotain energiaa, joka sitten purkautuu sellaisena kauheana ryöppynä. Se raivokin on aivan mieletöntä. Siihen liittyy yleensä epätoivo, eikä mitään ole tehtävissä. Asia (raivon kohde) on minulla aina todellinen ja olemassa, sellainen asia on tapahtunut käytännössä, mutta sisäisen raivon määrä on aivan järjetön tapahtumaan nähden.
Huomasin ahdistuskohtausteni kanssa, että parhaiten toimii, jos en käytä Opamoxia säännöllisesti ollenkaan, vaan otan sitä satunnaisesti pelkästään silloin, kun on todella kauhea olo, joka vaan pahenee eikä yhtään mene ohi. Silloinkin otan mahdollisimman vähän, juuri sen verran, että se taittaa pahimman kohtauksen pois. Sillai sen teho ei heikkene. Jos tulee vain muutama sisäisen raivon tila tai lyhyitä ahdistustiloja, ihan joitain minuutteja, se ei haittaa, mutta sitten kun olen koko ajan sisäisen tärinän tilassa ja sisäisiä iskuja tulee jatkuvasti pitkin päivää eikä mikään auta, otan sitä vähän, puolikkaan. Vaikkei se heti vaikuta, niin vähän rauhoitun jo sillä, että tiedän voivani tarvittaessa päästä pois ahdistustilasta sen avulla.
Se on merkillistä, kuinka mieli ikään kuin kirkastuu ja videopelikauhun tai raivon tyyppinen tila haihtuu pois Opamoxilla, jo ihan pienelläkin määrällä. Tämä satunnainen ja mahdollisimman harva käyttö toimii parhaiten minun tapauksessa, mutta siinä on se huono puoli, etten aina tajua, että nyt pitäisi ottaa lääkettä, vaan ajaudun liian syvälle pitkäksi aikaa. Jos olisi säännöllinen lääkitys, ei tulisi tätä vaikeutta.
Joskus toiseen ihmiseen saatu yhteys voi toimia samaan tapaan. Mutta jos tila on oikein paha, ei silloin voi ottaa kontaktia kehenkään ihmiseen. Silloin käperryn itseeni. Minusta tuntuu, että tänä viikonloppuna on ollut paljon apua siitä, kun olen voinut kirjoittaa teille tänne.