masennus, sana joka kuvaa mua

masennus, sana joka kuvaa mua

Käyttäjä Pikkumyyy aloittanut aikaan 23.01.2017 klo 20:20 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pikkumyyy kirjoittanut 23.01.2017 klo 20:20

Oon ihan uusi täällä joten oon vähän ”pihalla” vielä miten tämä toimii mutta kokeillaan..

En tiedä kenelle puhua tai avautua, onko ylipäätään ketään enää joka jaksaa kuunnella ja tukea, onko kaikki kyllästynyt muhun ja mun negatiivisiin juttuihin.

Masennus diagnosoitiin jo 10-vuotta sitten ja tuntuu että yli en oo pääsemässä, lääkkeet on käytössä mutta ei nekään mitään auta. Hoitosuhteet keskeytyy aina.. terapiassa kulkeminen jo ajatuksena ahdistaa 😭 alan olla niin kyllästynyt ja turhautunut tähän jatkuvaan pahaan oloon. vaikea hengittää, itkettää, itku ei tule..

Käyttäjä Rina kirjoittanut 24.01.2017 klo 11:45

Voisitko ajatella kääntyväsi omatuen tukihenkilön puoleen? Siitä saattaisi olla apua alkuun. Sun tilanteesi on raskas, jos jo kymmenen vuotta olet ollut masentunut. Onko masennus vaihdellut yhtään eli onko sulla parempia aikoja välissä?
Parasta tukea täällä tukinetissä on se, että huomaa, että muitakin on samassa tilanteessa. Valoa tuo ne konstit ja keinot, joilla tilanne on kääntynyt parempaan. Joskus auttaa vain aika, joskus ei tunnu auttavan sekään. Kirjoittaminen kuitenkin tuo hetkeen helpotusta useimmille. Kirjoittele siis, kyllä täällä lukijoita riittää. Vertaistuki on arvokasta.
Miksi sun terapiasuhteet ovat katkenneet? Onko sulla muistikuvaa siitä käänteestä, jolloin masennuksesi alkoi? Millaista elämäsi oli ennen sitä?

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 24.01.2017 klo 12:32

Hei nimimerkki pikkumyy ja toki muutkin masentuneet,

Oletteko huomanneet, että Mieli Maasta ry järjestää Tukinetissä säännöllisesti liveryhmiä eli chattejä masentuneille? Ryhmät ovat parillisten viikkojen keskiviikkoisin klo 18-20 ja ne ovat avoimia kaikille. Ryhmään mahtuu kerrallaan 12 osallistujaa, joten kannattaa tulla paikalle heti alussa, jotta varmasti pääsisi mukaan.

Seuraava Mieli Maasta liveryhmä masentuneille on Tukinetissä jo huomenna keskiviikkona ja keskustelussa on tärkeä ja varmasti monia koskettava teema: Miten tsempata itseä?

Ryhmän ohjaavat Mieli Maasta ry:n koulutetut vertaisohjaajat. Tervetuloa mukaan!🙂🌻

Käyttäjä Pikkumyyy kirjoittanut 25.01.2017 klo 10:37

Rina kirjoitti 24.1.2017 11:45

Voisitko ajatella kääntyväsi omatuen tukihenkilön puoleen? Siitä saattaisi olla apua alkuun. Sun tilanteesi on raskas, jos jo kymmenen vuotta olet ollut masentunut. Onko masennus vaihdellut yhtään eli onko sulla parempia aikoja välissä?
Parasta tukea täällä tukinetissä on se, että huomaa, että muitakin on samassa tilanteessa. Valoa tuo ne konstit ja keinot, joilla tilanne on kääntynyt parempaan. Joskus auttaa vain aika, joskus ei tunnu auttavan sekään. Kirjoittaminen kuitenkin tuo hetkeen helpotusta useimmille. Kirjoittele siis, kyllä täällä lukijoita riittää. Vertaistuki on arvokasta.
Miksi sun terapiasuhteet ovat katkenneet? Onko sulla muistikuvaa siitä käänteestä, jolloin masennuksesi alkoi? Millaista elämäsi oli ennen sitä?

Kiitos viestistä! Päätin ottaa itseä niskasta kiinni ja varasin aikoja psykologille, nopeaa tulikin aika ja siellä tehtiin kartoitukset tämän hetkisestä tilanteesta ja voinnista. Vaikea masennushan se taas on päällä.. Ja se miksi mun terapiasuhteet on katkenneet, niin yleensä syynä ollut se että heti kun on niitä "parempia kausia" niin ahdistun terapiassa ravaamisesta ja mietin että tarvinko sitä oikeasti enään ja siihen se sitten jää. Sillon kun masennus puhkesi, ei tietääkseni ollut mitään mikä sen sillä hetkellä olisi aiheuttanut..