Masennus ja ystävät

Masennus ja ystävät

Käyttäjä kuukkels aloittanut aikaan 05.12.2020 klo 15:05 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kuukkels kirjoittanut 05.12.2020 klo 15:05

Voiko masennuksesta nousta ilman läheisiä ihmisiä? 

voiko masentunut rakentaa löytää hyviä ihmissuhteita? 

niinpä.

Käyttäjä kirjoittanut 12.12.2020 klo 11:12

Voi.

Löytää hyviäkin ihmissuhteita.

Jos on hyvä tuuri ja varjelusta matkalla.

Voi rakentaakin? alkaessa itseä katsoa jotenkin tarkemmin?

Masentuneenahan ohittaa itsessä sen mieleisen, kiinnittää huomion vaan siihen mikä ei ole hyvin. Jos saa itselle hyvän mielen edes hetkeksi, ei anna sen mennä ohi vaan katsoo tarkemmin mitä se voi avata.

Kukaan meistä ei ole toivoton tapaus. Sinullakin nimimerkkinä rohkeasta linnusta mielikuva, muistuttaa lähelletulon rohkeudesta. Rohkaistuminen ja uteliaisuus kaiketi niitä avaimia, joilla itse olen saanut itsen ulos masennuksen majasta, luonnon kautta löytänyt muitakin, joilla mieli välillä mustuu.

Käyttäjä ask kirjoittanut 14.12.2020 klo 13:58

Tuli uusi kysymys mieleen. Voiko masennuksesta selvitä, kun kaikki läheiset vain hössöttää? Ja tarjoaa liikaa omia neuvoja, voiko syvästä kun masennuksesta selvitä? Ja kuinka kauan läheiset jaksaa omia murheitten keskellä huolehtia minusta. Tai jos masennuksen voimakas tahto vie taaksepäin kaikkeitten rakkaimmista ihmisistä.

Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2020 klo 10:42

Tuttua tuo jos lähipiirin kanssa/seassa eläessä ei saa rauhaa olla mikä on ja missä vaiheessa milloinkin on.

Masennus on kuitenkin tunnetila. (Kumpa niitä voisi säädellä noin vaan, tunnetiloja!) Jos se on se oma olo, se on eikä siihen auta toisten murheet, kuin lisäten taivaan tummenemista.

Masennus on siitä hankala mielialaongelma, että se salakavalasti vuosien aikana murentaa omasa itsessä sitä myönteistä minää. Jostain saanut alun, eikä häviä helposti saati ole hallittavissa. Tarvitaan keinoja, muut masennusta potevat tai poteneet on löytäneet keinoja selvitä sen kanssa, siitä huolimatta.

Jos masennukselle ei voi tehdä muuta kuin hyväksyä se kuin luonteenpiirteeksi, se voi olla jo askel vähän helpompaan suuntaan.

Voiko masennuksesta olla mitään hyötyä?

Käyttäjä ask kirjoittanut 04.01.2021 klo 19:28

Minulle ainakin masennuksesta on hyötyy. Minun menneisyys on niin pelottava. Pitää käydä asiat läpi. Vaikka se onkin vaikeaa. Ensin lääkitys se on nyt menossa, sitten terapia joka alkaa, kumma juttu kuitenkin se että minua alettiin vasta kuuntelemaan kun tilanne oli niin paha ja pelottava. Kaikki tajusi sen että tarviin apua, itse en ymmärtänyt sitä muutakuin olin itsemurhan partaalla ja näin jotain harhoja. Vasta sitten itsekin heräsin että ei tää voi mennä näin. Masennus tekee vaikeampaa saada ystäviä mutta kyllä niitäkin voi löytää. .