Masennus ja ahdistus riesana
En nyt tiedä oikein mistä aloittaisin,ajatukset jotenki sekaisin.🤔 Olen avoliitossa elelevä nainen ja nuoruudesta lähtien ollut toistuvia masennuskausia.Ongelmani on myös itseluottamuksen puute,vaikeus luottaa ihmisiin ja enkä kunnolla kai vieläkään luota kumppaniini.Pari vuotta sitten tutustuimme olimme molemmat tosi yksinäisiä.Meillä oli etäsuhde ja tapailtiin usein,mutta erottiinkin mun aloitteesta koska en saanut tarpeeksi hellyyttä ja mies ei ollutkaan tosissaan kanssani.Mies kuitenkin otti jätetyksi tulemisen aika raskaasti,useasti soitteli itki perääni.Heti sen jälkeen oli mulla yksi lyhyt suhde,sekin kariutui lopulta.Palattiinkin sitten yhteen aikasemman miehen kanssa,nyt sitten asuttu yhdessä 1,5v.
Mulla oli lääkitys 5 vuotta kunnes viime keväänä tunsin jaksavani niin hyvin,että uskalsin lopetella lääkkeet,jotka aiheutti aikamoista makeenhimoa yms..Lääkäriltä sain tietysti ohjeet lopettamiseen.Jäljelle jäi enää opamox jota voin ottaa tarvittaessa ettei tuu paniikkikohtauksia.Mulla meni tosi hyvin kesän loppupuolelle asti,kunnes miehen loman loputtua aloin masentua.Oli vaikeaa sopeutua yksin oloon(eläkkeellä olen)
Alkoi taas vaivata huolestuneisuus, esim.pelko,et mies löytääkin paremman töistä sellaisen jonka kanssa seksielämä sujuu ongelmitta.😟
Oon siis ollut ajoittain aika mustasukkainen,mies itse niin sosiaalinen,itse ujo arka.
Koko elämä alkoi tympiä ja toisen itsepäinen luonne. Ollaan monesti juteltu mun mustiskohtauksista ja miehen mielestä olen turhaan huolissaan.Mietin jo välillä eroa,jos se auttaisi mua jotenkin.Aamuyön unettomuus alkoi vaivata myös,kävin lääkärissä ja sain uudet lääkkeet,pelottaa aloittaa ne jos tulee sivuvaikutuksia.-☹️ 😯🗯️