Masennuksesta ja hoidon saannista

Masennuksesta ja hoidon saannista

Käyttäjä sonic aloittanut aikaan 20.06.2010 klo 11:28 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sonic kirjoittanut 20.06.2010 klo 11:28

Olen nyt kevään aikana enimmäisen kerran hyväksynyt tosiasian sairastan masennusta. Nyt olen hakeutumassa hoitoon masennuksen vuoksi, mutta se tuntuu olevan hyvin vaikeaa. Tällä hetkelllä tilani on vaikea masennus ja sen vuoksi hoidon saanti takkuaa.

Terveyskeskuksessa lääkärit ei halua ottaa vastaan, koska eivät tiedä mitä pitäisi tehdä. Läääkärin suosituksena on hakeutua suoraan sairaalan päivystykseen ja sitä kautta hoitoon. En kuitenkaan haluaisi mennä sairaalaan osastolle, vielä ainakaan.

Lääkitys on auttanut sen verran, että pystyn ilman pelkotiloja puhumaan ja käymään julkisella paikoilla. Myös pakko-oireet on vähentyneet ja sen vuoksi hauaisin vielä jatkaa ilman sairaalahoitoa.

En kuitenkaan usko masennukseni hellittävän otettaan missään vaiheessa, vaan olen sairaalahoidon tarpeessa. Lääkäri on kirjoittanut sairaalaan viestin ja sen vuoksi voisin mennä sinne. En tosin haluaisi suljetulle osastolle tai muutenkaan koko aikaiseti sairaala hoitoon.

Käyttäjä soineli kirjoittanut 25.06.2010 klo 17:06

sonic kirjoitti 20.6.2010 11:28

Olen nyt kevään aikana enimmäisen kerran hyväksynyt tosiasian sairastan masennusta. Nyt olen hakeutumassa hoitoon masennuksen vuoksi, mutta se tuntuu olevan hyvin vaikeaa. Tällä hetkelllä tilani on vaikea masennus ja sen vuoksi hoidon saanti takkuaa.

Terveyskeskuksessa lääkärit ei halua ottaa vastaan, koska eivät tiedä mitä pitäisi tehdä. Läääkärin suosituksena on hakeutua suoraan sairaalan päivystykseen ja sitä kautta hoitoon. En kuitenkaan haluaisi mennä sairaalaan osastolle, vielä ainakaan.

Lääkitys on auttanut sen verran, että pystyn ilman pelkotiloja puhumaan ja käymään julkisella paikoilla. Myös pakko-oireet on vähentyneet ja sen vuoksi hauaisin vielä jatkaa ilman sairaalahoitoa.

En kuitenkaan usko masennukseni hellittävän otettaan missään vaiheessa, vaan olen sairaalahoidon tarpeessa. Lääkäri on kirjoittanut sairaalaan viestin ja sen vuoksi voisin mennä sinne. En tosin haluaisi suljetulle osastolle tai muutenkaan koko aikaiseti sairaala hoitoon.

Hei!

Pyydä terveyskeskuksen omalääkääriltäsi lähete paikkakuntai mielenterveystoimistoon. Sitä kautta voit saada apua ongelmiisi. Tarvittaessa voidaan tilanteen mukaan harkiata asiakkaalle sairaalalähtettä. Avohoito on kuitenkin aina ensisijainen hoitovaihtoehto, ja pakkohoitoa valvovat lain pykälät. Vapaaehtoisessa hoidossa voi sairaalaolosuhteissa myös olla. Ja pääseehän sieltä suljetultakin ulos sovitusti. Apua kannattaa ottaa vastaan jos sitä tarjotaan🙂🌻

Jaksamista sinulle. Hankaliahan tällaiset hetket aina ovat, omasta kokemusestakin niistä jotain muistan. Maasta se pienikin ponnistaa ja kaikki tulee kyllä ajan kanssa järjestymään. Voimahalit sinulle !