Hei!
Olen 25-vuotias mies, jonka elämä hymyili vielä vuosi sitten. Oli ja on edelleen maailman ihanin naisystävä, jonka takia jaksaisin ja tekisin mitä vain. On vuokra-asunto, jossa asumme ja löytyy kaikki tarpeellinen.
Sitten tulivat vaikeudet. Olen rakennusalalla ja pienet firmat ovat mitä ovat….
Ensin ensimmäinen firma kaatui ja jouduin etsimään uusia töitä, joita sainkin nopeasti. Seuraava firma vaikutti hyvältä ja ehdinkin olla töissä muutaman kuukauden, ennenkun palkanmaksuvaikeudet alkoivat. Kitkuttelin firmassa puolisen vuotta, koska kävi työnantajaani sääliksi firman tila. Mutta laskuja alkoi kasaantumaan ja päätin etsiä töitä.
Meni hetki ja pääsinkin eräälle toiminimellä toimivalle rakennusmiehelle töihin. Siellä kuukauden jälkeen huomasin firmassa niin paljon huonoja puolia, että aloin jo valmiiksi etsimään uusia töitä. Sittenhän ne palkatkin jäivät maksamatta… Tervetuloa taas maksuvaikeudet.
Sain töitä ja otin lainan, että saisin maksettua laskuni. Hölmöyksissäni en kehdannut ottaa tarpeeksi isoa lainaa, että oisin saanut kaikki maksettua…
Nyt minulla on kolmen huono firman jäljiltä laina ja iso kasa laskuja…. Työpaikka menettelee, mutta talvella on aina hiljaisempaa, jolloin maksuja meinaa taas kasaantua.
En tiedä mitä tekisin laskujeni kanssa, niitä on jo ulosotossakin useampia. Naisystävälleni en kehtaa kertoa, koska pidän aina huolen, että voin maksaa vuokran ja muut pakolliset laskut. Laskuja kasautuu ja useasti lainanmaksukin myöhästyy.
Minulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut maksuvaikeuksia ja olenkin siksi tietämätön näistä asioista.
Jos siellä on joku joka tietää, mitä tilanteessa tulisi tehdä, olisin todella kiitollinen kuullessani ideoitanne 🙂