Maitohorsma

Maitohorsma

Käyttäjä Maitohorsma aloittanut aikaan 04.08.2013 klo 08:50 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Maitohorsma kirjoittanut 04.08.2013 klo 08:50

Olen opiskelijana 2. asteen tutkinnossa, ammattiin johtavassa toista kertaa. Jälkimmäinen on lyhyempi, kun sain hyväksiluettuna itseni yo-pohjaiselle. Vaihdoin tai niin sanoen otin vähän samantapaisen toisen koulutuksen, koska en saanut ensimmäiseltä töitä. Ehkä en vain hakenut tarpeeksi kovasti.

Minulla on todettu keskivaikea masennus. Se on kestänyt nyt reilu 6 vuotta. Olen käynyt erilaississa paikoissa puhumassa asioista esim. psykologit, kuraattorit, lääkärit, vuoden suhde terapeuttiin. Koko ajan suurinpiirtein on ollut suhde jollekin. En ole ollut päiväosastolla tai sairaalassa tämän takia. Puhuminen ei ole tuntunut auttavan tarpeeksi, vaan tilanteeni on tuntunut koko ajan pahenevan.

En kestä enää ollenkaan, jos joudun odottamaan jotain. En kestä ylimääräistä stressiä. Paine purkautuu välillä niin, että itken tai sitten huudan muille läheisille asioistani. Ehkä vähän syyllistän heitäkin. Olen todella väsynyt koko ajan. Saan nukuttua, mutta se ei auta yleiseen väsymykseen. Syön jotenkin säännöllisesti, vaikka liikaa makeaa ja liikun suhteellisen vähän. Saan kuitenkin kotona siivottua ja tehtyä läksyjä, koska ne ovat tärkeää. Myös olen jaksanut mennä kouluun, vaikka nyt jo ensimmäisen puolen vuoden päästä tuntuu, että vihaan kaikkia enkä halua mennä sinne enää. Koulu on tuntunut raskaalta, mutta niin edellinen työttömyysaikakin.

Asun tällä hetkellä poikaystävän kanssa. Ollaan asuttu yhdessä reilu vuosi. Hänkin on opiskelija. Erona meillä on, että hänellä on enemmän läksyjä ja tekee niitä tietokoneella koko päivän. Nyt on tietty kesäloma, mutta niin tuntuu suurimmaksi osaksi vieläkin tapahtuvan. On hänellä kesätöitä ja kouluopintoja nyt kesällä. Molemmilla on stressiä koulusta. Myös vanhemmat ovat osasyynä.