Maanis-depressiivisyydestä

Maanis-depressiivisyydestä

Käyttäjä koiraneito aloittanut aikaan 27.08.2012 klo 03:35 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä koiraneito kirjoittanut 27.08.2012 klo 03:35

Hei!

Olisi kiva saada tänne keskusteluporukka joilla maanis-depressiivinen ja sitä kautta saad toisillemme vertaitukea. 🙂

Itselläni todettiiin tossa muutama vuosi sitten maanis-depressiivinen, mutta tietenkään en lääkärin diagnoosiin uskonut ja muutaman kuukauden lääkkeitä syötyäni lopetin lääkitykset kokonaan, koska en kokenut niitä tarvitsevani. No, vuos tuossa meni ilman lääkityksiä kunnes viimenen puol vuotta alko olee enempi ja enempi kovempaa masennusta jonka takia päädyin hakeutuu lääkärin juttusille ja nyt sit sain mielialan tasaajan käyttöön ja masennus kyllä hellittikin heti, mut ongelmaks tulikin nyt sit mania ja levottomuus jota nyt sitte hoidetaan.

Maniaan ja levottomuuteen sain lääkkeeks deprakinen jolla on sama vaikutus näköjään ku karkkia söis ja mielialan tasaajana mulla on abilify. Lisäks Temesta tarvittaessa ahdistavaan/levottomaan oloon, mut ei sitäkään oo kiva jatkuvasti käyttää eli tuohon levottomuuteen on löydyttävä kyllä joku muu ratkaisu. :0 no, niin tai näin ni tän kans on vaan opittava näköjään elämään. ☹️

Nyt saa sit nähä ku tänään soitan lääkärille, et mitä se sanoo tosta mun lääkityksestä et muuttaako vai pitääkö ennallaan. :0

Ite oon siis kyllä ihan työelämässä ja lääkärille tehny harvinaisen selväks et työkykysenä tässä täytyy kyllä pysyäkin. Eli sellasia lääkkeitä ei voi määrätä mitkä aiheuttais sen etten enää pärjäis töissä. ☹️

Mutta toivotaan meille kaikille tänne parempaa vointia! 😀

Käyttäjä Roque kirjoittanut 03.02.2013 klo 06:41

Mua kiinnostaa myös kuulla ihmisten kokemuksia tästä.
Itsellä myöskin näitä vastaavia oireita ja nyt sitten "hoitoon" pääsyä odotellessa..