mä en jaksa

mä en jaksa

Käyttäjä Pikkuinen2 aloittanut aikaan 05.07.2015 klo 16:58 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pikkuinen2 kirjoittanut 05.07.2015 klo 16:58

😭 Mua haukutaan netissä päivittäin facebookissa tänä aamuna olin avomieheni kanssa mökillä hei herättyäni kävin fb kattomassa päivitykset sinne olin saanut viestiä mun seinälle joka meni näin: olen juopotteleva siideripissis joka sellanen saatanan kermaperse joka oksentaa punaista nestettä ja naurua päälle mie en ole mikää pissis ja joskus otan alkoholia mutta en usein sain myös kuulla että olen heikko ja huono ihminen sitten sen jälkeen sain itsetuhoisia ajatuksia ja harkitsin syömisen lopettamista kokonaan 😭 saan myös kuulla että avomieheni pettää mua vaikka se ei oo totta mitä mun pitäs tehdä? oon ihan helkkarin uupunut ja masentunut to jälkee mä en hitto jaksa!!!

Käyttäjä Kirunaali kirjoittanut 05.07.2015 klo 19:59

Mä olen itse jo vanha ämmä ja tiedän, mitä ihmiset ajattelee ja puhuu kaikki kaikista selän takana. Aina kun yksi lähtee porukasta, se haukutaan jäljelle jääneen porukan voimin. Näin oli siis ennen ja on vieläkin, mutta tämä tietokone aika ja nettimaailma on vienyt ihmiseltä oikeuden puolustaa yksityisyyttään ja oman arvonsa tuntoa.

Mulla on itsellä vain sellainen (onnellinen) tilanne, etten ole "myynyt" yksityisyyttäni nettiviidakkoon, eli en mistään hinnasta laittaisi itseäni naamakirjaan tai muihinkaan vastaaviin. Tämä on paras keino välttyä kaikenmaailman idioottien panetteluilta, koska - sen pitäisi kaikkien tietää - ihminen on ihmisen pahin vihollinen.

Sen verran paljon paskaa olen ihmisiltä saanut tähän ikään mennessä, etten luota enää kehenkään. Mulla ei ole ystäviä, ei kavereita, ei tuttavia. Olen perheellinen ja he riittävät mulle samoin kuin äitini. Siinäkin on jo oma kestämisensä
🙄

Sitä oppii, jos halua on, näkemään ihmisen läpi niin, ettei mikään hymy tai tervehdyskään ole vilpitöntä. Aina kaikkeen liittyy jotai outoa ja jos ei muuta, niin pelkkä "kai mun nyt täytyy tolle..." asenne.

Myönnän, että saattaa olla monelle vaikeaa uskoa, että olen ollut lähes täysin oikeassa kaikkien suhteen ja sitäkään, että ihmiseen ei pidä luottaa, mutta sanon silti, että mun kohdalla se on 100% n oikea suunta ollut nuoresta saakka.

Muuten kuin perheeni kanssa, elän mielelläni erakkoelämää mitä kanssakulkijoihin tulee 🤕

Muuta en voi toivoa, kuin että et, pikkuinen, anna kaikenmaailman kusisukkien päättää oman elämäsi suunnasta, tekemisistäsi ja tekemättä jättämisistäsi. Päästä irti pikkusieluisista kanssamatkaajista. Et menetä mitään, mutta saat paljon 🤨

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 06.07.2015 klo 15:26

Olen yksinäinen ja harkitsin, että poistuisin fb:stä. Sain aika kovat haukut siellä ujouteni ja arkuuteni takia. Jaksamisia!

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 06.07.2015 klo 15:58

hanne3 kirjoitti 6.7.2015 15:26

Olen yksinäinen ja harkitsin, että poistuisin fb:stä. Sain aika kovat haukut siellä ujouteni ja arkuuteni takia. Jaksamisia!

Itsestäni tuntuu pahalta että kaikkea mitä jaoin siellä levitettiin muiden tietoon.

Käyttäjä Kirunaali kirjoittanut 06.07.2015 klo 23:34

Moooi
Kuten jo aiemmin sanoin, mulla ei ole omakohtaista kokemusta fb:sta eikä mistään vastaavasta. Tänne tukinetiin ainoastaan olen kirjottanu ja tännekin harvoin.

Kuitenkin omien poikieni kaverit (lähinnä naispuoliset) itkee niistä, mitä taas ja taas on saanu kuulla ja lukee. Niille on ollut kuitenkin turhaa sanoa mitään totuuksia asiasta, mutta jotenkin se kuulostaa miltei naurettavalta, että ensin kehutaan, miten on "satoja" ystäviä... etc.😟

Sitäpaitsi mä olen - onneksi - niin kärkäs luonne, ettei mua varmaan kauaa katottaisi sellasessa paikassa. En kertakaikkiaan kestä sitä, miten typeriä suurin osa on.

Kaikkein pahinta on juuri tämä, mistä pikkunen2 kertoo, että mielenterveys menee miinukselle vain jonkun älypuuton mielipiteestä. Juuri sen kaltaiset ihmiset nauttivat toisen pahoinvoinnista, mutteivät itse kestäisi hetkeäkään sellaisissa tilanteissa, missä me ns. mielenterveys-ihmiset kamppailemme.

Me emme saa antaa periksi näille itseään" terveinä pitävien" sanomisista. On olemassa terveempiä paikkoja purkaa itseään - kuten vaikka tämä Tukinet. Mukavaa, että pikkuinen2 kirjoitit tänne 🙂🌻

Jotkut älyn jättiläiset ovat sanoneet, että ihmiset, jotka eivät ole somen piirissä, ovat epäsosiaalisia 😐
No, mulle se sopii ihan, mitä ihmisiin tulee. Kissat ovat parhaat ystäväni ja jokaista niiden, jotka ovat poistuneet, olen suurut enemmän, kuin ketään ihmistä koskaan !!! Eläimet ovat parhaat kamut ja frendit, ainoat, joilla on sielu ja sydän kohdallaan ☺️❤️

Voimia, kaikille some- uhteille😍