Mä olen itse jo vanha ämmä ja tiedän, mitä ihmiset ajattelee ja puhuu kaikki kaikista selän takana. Aina kun yksi lähtee porukasta, se haukutaan jäljelle jääneen porukan voimin. Näin oli siis ennen ja on vieläkin, mutta tämä tietokone aika ja nettimaailma on vienyt ihmiseltä oikeuden puolustaa yksityisyyttään ja oman arvonsa tuntoa.
Mulla on itsellä vain sellainen (onnellinen) tilanne, etten ole "myynyt" yksityisyyttäni nettiviidakkoon, eli en mistään hinnasta laittaisi itseäni naamakirjaan tai muihinkaan vastaaviin. Tämä on paras keino välttyä kaikenmaailman idioottien panetteluilta, koska - sen pitäisi kaikkien tietää - ihminen on ihmisen pahin vihollinen.
Sen verran paljon paskaa olen ihmisiltä saanut tähän ikään mennessä, etten luota enää kehenkään. Mulla ei ole ystäviä, ei kavereita, ei tuttavia. Olen perheellinen ja he riittävät mulle samoin kuin äitini. Siinäkin on jo oma kestämisensä
🙄
Sitä oppii, jos halua on, näkemään ihmisen läpi niin, ettei mikään hymy tai tervehdyskään ole vilpitöntä. Aina kaikkeen liittyy jotai outoa ja jos ei muuta, niin pelkkä "kai mun nyt täytyy tolle..." asenne.
Myönnän, että saattaa olla monelle vaikeaa uskoa, että olen ollut lähes täysin oikeassa kaikkien suhteen ja sitäkään, että ihmiseen ei pidä luottaa, mutta sanon silti, että mun kohdalla se on 100% n oikea suunta ollut nuoresta saakka.
Muuten kuin perheeni kanssa, elän mielelläni erakkoelämää mitä kanssakulkijoihin tulee 🤕
Muuta en voi toivoa, kuin että et, pikkuinen, anna kaikenmaailman kusisukkien päättää oman elämäsi suunnasta, tekemisistäsi ja tekemättä jättämisistäsi. Päästä irti pikkusieluisista kanssamatkaajista. Et menetä mitään, mutta saat paljon 🤨