Lyrica-kokemuksia? Lyrica-ongelmia? Entä Voxra?
Hei!
Kärsin ajoittain vaikka mistä – lähinnä nyt masentuneisuuteen ja väsymiseen sekä särkyihin liittyviä oireita. Pari vuotta sitten psykiatrini ”keksi”, että Lyricaa kannattaisi kokeilla minun oireisiin (myös kipuja, neuropaattisiin viittaavia + migr. estolääkkeenäkin käytetty)
Aloitimme varovaisin annoksin ja hups, sain huikean vasteen hyvin nopeasti enkä yhtään sivuvaikutuksia. Tätä ”ihanaa, uutta ja vapautunutta elämää” kesti aikansa kunnes huomasin, että valmisteen vaikutus temppuilee (hiipuu, muuttuu ym.).
Mitä mahdollisia kokemuksia teillä on Lyricasta?
Mitä annoksia olette mahdollisesti käyttäneet?
Entä miten olette kokeneet lääkkeestä irrottautumisen(olen kahdesti yrittänyt irit – ihan hirveän vaikeaa vaikka tehdään toooooodeeelllla hitaasti!)? On toki hyvä kysyä miksi irrottautua toimivasta lääkkeestä – niin miksi? No, en tiedä onko lääkkeellä vaikutusta – olen uuden masennuslääkkeen käyttäjä (Voxra 150 mg, joskus kokeillut 300 mg…ei ehkä minulle) ja uni + ahdistuneisuushäiriön vuoksi käytössä melkoinen määrä lääkkeitä enkä oikein tiedä mikä mihinkin enää vaikuttaa. Samaa miettii psykiatrini, joka on erittäin hyvä ja on ollut usein aamuteeveessä puhumassa masennuksesta, ahdistuksesta, epävakaasta personallisuudesta ym.
Seuraavaa minulla käytössä:
– Voxra 150 mg
– Lyrica nyt taas ja uudelleen aamuisin 200 mg (mennään 300 kohti, taas!), iltaisin/iltapäiväisin (300 mg), vaikeaan ahdistuneisuus oireyhtymään, särkyilyyn, alavireisyyteen…..Annos siis maximiin menossa.
– Xanor 1 mg, 1-3/vrk TARVITTAESSA!
Uniongelmiin (diagnosoitu patjatutkimuksella)
– Rivatril 2-4 mg
– Liuos Disycloverin hydrochlor. 5-10 ml
– tarvitt. Stilnoct 1-2 tbl
Jostain syystä Voxran aloituksen jälkeen vaikea migreenini hävisi ”vahingossa” – yllättäen hiipui pois ja on nykyisin hyvin vähäinen
Migreeniin lääkityksenä
– Relert tai Imigran + käsikaupan särkylääkkeet
Olen lievästi astmaattinen/erittäin lievästi joten jaksottain käytössä
– Singulair
– Nenään suihkutettava kortisoni (nenäongelma vallitsevin JA HANKALIN, EI sinuiitteja vaan limakalvoärsytyksiä ja nuhakuumeherkkyyttä)
Pulmicort ja tarvitt. Bricanyl
Tällä hetkellä menossa käsittämätön masennus/alavirejakso + raivokohtauksia ja ylivoimaisia vaikeuksia hallita negatiivisia tunteita ja ajatuksia. Uniongelma myös vaikeutunut. Lääkäriin aika vasta marraskuun alussa!
Olen 45 vee nainen ja epäilen, että olen ollut pre-menopausaalisessa jaksossa jo muutaman vuoden ja…tämän tajusin ihan vasta nyt kun repesin mielialojeni suhteen – taas! Saattaisin siis saada apua hormonikorv.hoidosta = en olisikaan niin voimakkaasti ollenkaan ”psykiatrinen tapaus”.
Yht. veto: mitä kokemuksia teillä on Lyricasta? Voxra ? Minulla on yhtä jos toista tietoa Lyricasta eikä se ole oikein ilahduttavaa…!
Kerron taustani toisten – nyt vähän kiire. Kuitenkin, lapsuus alkolismin varjossa = jätti melkoiset jäljet
Kiitos jo etukäteen!