Olen vastikään täyttänyt viisikymmentä vuotta ja todennut että olen monella tavalla luuseri jos vertaa itseään vaikkapa ex-ystäviinsä (ystäväpiirini on kaventunut kun menestyneemmät tuntuvat karttelevan minua). En omista mitään, asun siis vuokralla ja nyt olen sairauslomalla masennuksen takia. Kun jaksan käydä töissä teen pienipalkkaista työtä (1500 E/kk) ja etenemismahdollisuuksia ei ole. Olen keskeyttänyt aikoinaan opintoni ja en enää voi suorittaa niitä loppuun. Vielä vähän aikaaa sitten olin vielä aika onnellinenkin työssäni. Työni on sellaista jossa voi olla avuksi ihmisille, mutta kun täytin tuon viisikymppiä tuli vaan sellainen tunne etten ole saavuttanut mitään elämässä. Välillä kaipasin kuolemaa mutta on minulla perhe (mies ja teini-ikäinen tytär) ja sen vuoksi jaksan. Töihin pitäis palata helmikuussa. Kumpa työpaikka olisi edes vakituinen mutta ei. Koska tahansa voin joutua työttömäksi ja kuka minut sitten palkkaa jos kukaan. Nyt jo edesmenneet vanhempani tukivat minua taloudellisesti opintojeni aikana vaan pettymyksen taisin heillekin vaan tuottaa. Paljon on sosiaalisten tilanteiden pelko määrittänyt elämääni ja siksi olen vaarassa syrjäytyä ellen jo osin olekin syrjäytynyt. Minulla on kyllä hengellinen elämänkatsomus ja sen varassa on ollut hyvä olla jos on alkanut tuntea itsensä ihan turhaksi. Ajattelen kuitenkin että jos pienestikin voin lähimmäisen tukena olla tai vaikka esirukoilla jonkun puolesta niin siinä olkoon minulle tehtävä. Paljoa en kyllä ole tämän sairausloman aikana esirukoillutkaan, enempi olen pyytänyt itselleni rukousapua kun olean ollut niin ahdistunut. Sielunhoitajani sanoi minulle että saan antaa muiden kantaa minua, ja se on lohduttanut minua paljon. Minusta on tuntunutkin että minua on kannettu. Olen joskus ajaatellut että heikkouteni olkoon siunaukseksi niille jotka minua ovat kannatelleet, esim. ammattiauttajat. Olen saanut paikan päiväosastolta jonne olen menossa 5.10. Taloudelliset asiat tietty aina huolettaa että paljonko tulee sairauspäivärahaa ja miten sillä maksaa päiväosastohoidon.
Että kovasti keskeneräinen kansalainen olen, en mikään yhteiskunnan tukipilari. Yritän kuitenkin rämpiä päivä kerrallaan eteenpäin kun on perhe joka surisi kyllä minua jos minulle jotain sattuisi.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.