luottamuksen pettämisestä

luottamuksen pettämisestä

Käyttäjä White princess2 aloittanut aikaan 08.09.2017 klo 11:29 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä White princess2 kirjoittanut 08.09.2017 klo 11:29

Haluaisin aloittaa viestiketjun siitä, miten saada takaisin luottamus ihmisiin jos se on petetty jo varhaislapsuudessa koulussa, opiskelupaikoissa ja muutenkin kotikaupungissa. Olen käynyt vuosia psykoterapiassa, mutta siitä huolimatta en vain luota ihmisiin. Aina kun olen opetellut luottamaan muihinkin kuin lapsuuden perheeseeni, on juoruttu asioitani, eikä oltu luottamukseni arvoisia. Perheeni on luotettava, joten olen joskus ollut luottamuksen suhteen sinisilmäinen. Terapeuttinikin sanoi, että luottamus on ansaittava. Sitä ei kuitenkaan vieläkään kotikaupungissani olla ansaittu. Kun olen luottanut, niin ollaan vain sanottu, että mitä kerroit mulle. Kun nousen terapiapotilaan roolista omaksi itsekseni, ja alan puolustamaan itseäni, niin tulkitaan tilanteita väärin. Onko jotain käytännön neuvoja, miten saada luottamus takaisin ihmisiin? Pahimmasta luottamuksen pettämisestä en edes muista mitään, paitsi että jäin henkiin.