Lopulta kirjoitan tähän
Olen uusi täällä Tukinetissä enkä tiedä, mikä kanava olisi oikea mulle. Tuntuu, että mun tarvitsisi ”akuutisti” päästä puhumaan jollekin. Siis ei nyt suoranaisesti ole kyse mistään itselleen minkään tekemisestä tai sellaisesta. Vaan on tarve kertoa jollekin mun tilanne. Ehkä mun pitää hakeutua johonkin chattiin tms, myöhemmin. En uskalla kirjoittaa asiasta facebookiin tai mihinkään nimelläni, koska sitten kaikki luulee jotain ja en haluaisi paljastaa, että olen näin yksinäinen.
Kukaan ei soita minulle. Mulla on joka päivä älyttömän yksinäistä. Minä olen 31-vuotias nainen. Tämän koronajutun takia olen pysytellyt kotona seitsemättä viikkoa (käyn kaupassa vain lähinnä). En kuulu riskiryhmään, mutta tein tämän omasta valinnasta. Lisäksi on se tilanne, että ei ole mitään paikkaa edes mihin mennä, vaikka voisikin ns liikkua vapaasti. Tämä tilanne ei ole koronan myötä tällainen. Tilanteeni on ollut tämä jo vuosia.
Olen huomannut kuluneen vuoden aikana ajatelleeni nyt useampaan otteeseen, että minulla ei ole enää läheisiä ystävyyssuhteita tai läheisiä ihmissuhteita. Mulla on ollut niitä elämässä ja tunnistan kyllä sellaisen ja tunnen sen niinkun sydämessäni, jos niitä suhteita on. Ne ravitsee ja niistä saa voimaa. Nyt alkuvuodesta (2020) entinen hyvä ystäväni käytännössä ykskaks puskista ilmoitti, että hänellä ei ole intressejä ystävyyteen enää ja hän haluaa etäisyyttä kaikista ihmisistä. Eräs toinen läheiseni, joka on mulle tosi tärkeä, voi melko huonosti ja kannan hänestä huolta. Hän ei myöskään vastaa puhelimeensa oikeastaan ikinä.
Minulla on muutama sisarus, joille olen koko vuoden yrittänyt soittaa. Kumpikaan ei juuri koskaan vastaa.
Mulla on siis todella yksinäistä. Mun entiset ystävät, joita on kyllä elämässä ollut, ovat kaikki jonnekin hävinneet. Olen korona karanteenin (7 viikkoa) aikana yrittänyt soittaa varmaan 5 kertaa kaverille eikä kukaan vastaa. Minulle ei soita kukaan.
Minulla ei siis ole päivittäisiä ihmiskontakteja yhtäkään. Juuri nyt en ole töissä. En siis sitäkään kautta tapaa ketään, mikä tietysti vähentäisi ehkä jollain tavalla yksinäisyyden kokemusta.
Mulla ei niinkun ole perhettä, tukiverkostoa. En tiedä, mikä minussa on vikana, kun ei ole. Ihmettelen usein, miksi elämää täytyy elää tällä tavalla yksin. Kaikki sanovat, että olet ihana ihminen ja on joskus joku kuvaillut sielun kumppanikseenkin. Ihmiset viihtyvät mun seurassa. Silti olen yksinäinen. Mulla ei ole vanhempia, joilta saada emotionaalista tukea mihinkään. Isälle ei voi puhua pahasta olosta. Äitiä mulla ei ole olemassa. Hän yritti tuhota minut lapsena.
Yritän olla ihmisille mukava ja ottaa yhteyttä kivalla tavalla.
Ihmettelen, minne kaikki ihmiset ovat hävinneet..