Loppuunpalaminen
Olen vuosia kärsinyt eriasteisesta burnoutista, en ole missään vaiheessa jäänyt sairauslomalle vaikka vointi olisi sitä vaatinut. Työn arkin ääninä ajatus töiden vähentämisestä tai sairauslomalle jäämisestä aiheuttaa voimakasta paniikinomaista ahdistusta. Muutenkin vietän (osittain työni luonteen vuoksi) töissä enemmän aikaa kuin vapaalla. En vain ole pitkään aikaan palautunut vapaa-aikana, en saa karistettua stressiä tai kiireen tuntua ja pois ja olen jatkuvasti ylivirittynyt. En huomaa oloissa eroa nukunko 2h vai 12h, olo on yhtä väsynyt joka tapauksessa.
Olin komnisen kuukautta sitten kolarissa, eikä jatkohoitoa ole pahemmin ollut, puhumattakaan henkisestä tuesta. Pitäisi vain itsehoitaa itsensä. Tämä varmaan edesauttoi ongelmien pahenemista ja kaikki aika onkin mennyt töissä. Olen myös alkanut oirehtimaan syömisen kanssa, enkä ole oikein saanut syötyä, joten paino pudonnut todella paljon lyhyessä ajassa. Kärsin nykyisin aliravitsemuksesta ja sen tuomista liitännäisongelmista mm. Rytmihäiriöitä ja pyörtyilystä. Nyt vointi romahtanut niin, että pakotti jäämään sairauslomalle. Se taas aiheuttaa niin voimakasta ahdistusta että syömishäiriöoireilu pahentunut todella voimakkaasti ja suoraan sanottuna välillä pelottaa milloin tämä menee liian pitkälle.