Lohduttomuus, ikuinenko?
Tervehdys kaikille,
kirjoitin tänne n.kolmisen vuotta sitten, enkä edes muista mikä oli nimimerkki silloin…
Olin siihen aikaan vielä osa-eläkkeellä, nyt 2v sitten tuli eläkepäätös.
Olin tietysti helpottunut, tosin fyysinen vakava sairaus iski sitä ennen ja päätöksen saatuani menehtyivät ex-mieheni ja äitini parin viikon välein.
poikani kodissa oli tulipalo ja joutuivat evakkoon, mutta luojan kiitos eivät vahingoittuneet palossa.
Masennuksesta olen kärsinyt toistakymmentä vuotta, väliin helpompia jaksoja, plus paniikkihäiriö ja ahdistus.
Miettinyt, onko se elämä kun ahdistaa,
vaiko elämättömyys.
Tulin tulokseen, että totaalinen yksinäisyys on ajanut siihen ”elämättömyyden” tunteeseen.
Loppupeleissä olen luonteeltani positiivinen, mutta putoaminen ”oravanpyörästä” on tuonut muutakin kuin iloa
☹️ sillä odotin jotain ehkä vielä ”vapauttavampaa” olotilaa…
Toki se sitäkin oli.
Mutta se että on yksin, vie joskus kaikki voimat, sillä valoa tunnelin päässä on niin vaikeaa nähdä….
Olen koetanut jossain nettipalstalla laittaa yhteystietoja (salaisia kuitenkin) että minulle voi kirjoitella, on sitten masentunut tai syrjäytetty(sillä en usko ns.syrjäytymiseen) mutta kukaan ei vastaa mihinkään😭
olemmeko kaikki masentuneet niin käpertyneinä omiin ”luoliimme”
ettei enää uskalleta ottaa kontaktia ulospäin….?
Toki varovainen olen itsekin, tai varautunut, kun on kyse aivan uudesta ihmisestä…. että kuka ja millainen 😎
Silti, olen kai tyhmänrohkea sitten, mutta ainakin yrittänyt etsiä seuraa ja vertaistukea.
Ikääntyminen ahdistaa, omasta sairaudesta kertominen, itsemurha-ajatuksista vielä enemmän….
Yhden naisystävän sain, hän työelämässä vielä, mutta nyt hän seurustelee vakituisesti ja tuntuu että itse taas putoaa enemmän ja enemmän sivustaseuraajaksi…
Elämän sivustaseuraajaksi? Mistä tämä oikeasti syntyy…?
Ja mitä teille muille kuuluu? 🙂