Liikaa kaikkea pään sisällä

Liikaa kaikkea pään sisällä

Käyttäjä Harmaatirppa aloittanut aikaan 01.12.2020 klo 10:42 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Harmaatirppa kirjoittanut 01.12.2020 klo 10:42

Olen miettinyt, miksi pääni sisällä on ääniä. Ehkä äänet haluavat sanoa jotain. Ehkä ääniin on jokin syy. Toivottavasti äänien analysointi auttaisi vaimentamaan ääniä. Päänsisäinen joulurauha olisi mukava olotila.

Aloitetaan vaikka päänsisäisistä pahiksista. Olen päätynyt pohdinnoissani siihen, että pahiksilla on ollut esikuvat oikeassa elämässä. Toisen äänen esikuva on koulukiusaajani, ja toisen eräs toinen toksinen ihminen, jota en ole voinut välttää. Kumpaakaan henkilöä en halua muistella, joten olen mielessäni luonut heistä karikatyyriset pahikset.

Minulla on hyvä mielikuvitus, joten mielikuvitus on salainen aseeni häiritseviä ääniä vastaan. Olen mennyt niin pitkälle, että olen muuttanut hahmot hauiksi. Päädyin haukiin varmaan siksi, että tappajahauki on ehkä pienin ja mitättömin maanpäällinen tai siis vedenalainen paha. Lisäksi pään sisällä puhuvaa haukea ei voi ottaa vakavasti. Eli kuullessani pahiksen äänen ajattelen puhuvaa haukea. Siten ääni ei tunnu niin pelottavalta.

Kutsun päänsisäisiä pahiksia nimellä SC Hell’s Pikes eli (uintikerho) Helvetin Hauet. Tästä pahikset eivät tykkää, sillä pahikset haluavat olla suuria ja pelottavia. Pahishaukia on kaksi: Paholaisen hauki ja Kuoleman hauki. Lisäksi on yksi neutraali hauki: Höhlä hauki. Hyvikset puolestaan ovat lintuja.

Välillä tulee kyllä mieleen, ettei äänten kuvitteleminen hauiksi ja linnuiksi ollut ehkä kovin hyvä idea. Toisaalta huonoja ideoita päässäni tuntuu riittävän. En oikein tiedä teenkö pilkkaa äänistä vai itsestäni, ehkä molemmista.

Käyttäjä Harmaatirppa kirjoittanut 20.01.2021 klo 09:55

Tuli sitten heitettyä 6 km:n aamukävely. Tyttö oli unohtanut matkakortin toiselle puolelle kaupunkia, eikä halunnut kävellä yksin kouluun, joten lupasin saattaa. En tiedä miksi olen nykyään niin saamarin laiska. Pitäisi liikkua säännöllisesti, jo tuon selän takia, mutta en vain saa motivoitua itseäni. Sohvaperunaton kuukausi epäonnistui surkeasti, mutta ainakin tipaton ja karkiton on vielä käynnissä.

Pitäisi motivoitua lähettämään lisää työhakemuksia, vaikka tuolta edellä mainitustakin tuli viesti, että hakijoita on ollut lähes 300 (kolmesataa!). Mitähän sitä elämällä oikein tekisi? Nämä äänet kyllä työllistävät välillä lähes täysipäiväisesti.

Uudenmaan TE-toimisto oli muistanut meilillä: ”Valmennuksesta tai koulutuksesta boostia työnhakuun”. Just joo… Kerran olen ollut tuollaisella cv-kurssilla, se oli täyttä ajanhukkaa. Tämä ei ollut velvoittava viesti, mutta täytyy varmaan hakea johonkin järkevämpään koulutukseen, etteivät pakota tuonne.

Uuden verokortin voisin tilata. Verottaja kuvittelee että tänä vuonna tienaisin yli 30 000 €. Repesin täysin kun tuo verokortti tuli. 😂 Mitä 🍄 sieniä ne on oikein syöneet? Hyvä jos pääsee kolmasosaan noista tuloista.

Joskus tuntuu että todellisuus on absurdimpi kuin kaikki pääni sisällä.

Käyttäjä kirjoittanut 21.01.2021 klo 21:06

Hei. Minkä alan töitä olet hakemassa, ja onko niitä tarpeeksi? Jos sinun pitäisi vaihtaa alaa, minkä alan valitsisit?

Käyttäjä Harmaatirppa kirjoittanut 22.01.2021 klo 07:53

Viime päivinä ääniä on ollut enemmän. Olen jutellut Allanin kanssa tavallista enemmän, mikä on provosoinut Paholaista. Paholainen inhoaa Allania. Mikäli minuun kohdistuva hyökkäys ei toimi, Paholainen kohdistaa hyökkäyksen Allaniin.

Olen yrittänyt rauhoittaa tilannetta musiikkia kuuntelemalla. Olen aiemmin todennut säkkipillin toimivan hyvin, mutta totesin eilen että hurdy-gurdy toimii paremmin. Tässä on yksi uusi musiikkilöytö:
https://www.youtube.com/watch?v=XDo6b8DuuLs
Patty Gurdy - ONE BY ONE feat. Hellscore