Liikaa kaikkea pään sisällä
Olen miettinyt, miksi pääni sisällä on ääniä. Ehkä äänet haluavat sanoa jotain. Ehkä ääniin on jokin syy. Toivottavasti äänien analysointi auttaisi vaimentamaan ääniä. Päänsisäinen joulurauha olisi mukava olotila.
Aloitetaan vaikka päänsisäisistä pahiksista. Olen päätynyt pohdinnoissani siihen, että pahiksilla on ollut esikuvat oikeassa elämässä. Toisen äänen esikuva on koulukiusaajani, ja toisen eräs toinen toksinen ihminen, jota en ole voinut välttää. Kumpaakaan henkilöä en halua muistella, joten olen mielessäni luonut heistä karikatyyriset pahikset.
Minulla on hyvä mielikuvitus, joten mielikuvitus on salainen aseeni häiritseviä ääniä vastaan. Olen mennyt niin pitkälle, että olen muuttanut hahmot hauiksi. Päädyin haukiin varmaan siksi, että tappajahauki on ehkä pienin ja mitättömin maanpäällinen tai siis vedenalainen paha. Lisäksi pään sisällä puhuvaa haukea ei voi ottaa vakavasti. Eli kuullessani pahiksen äänen ajattelen puhuvaa haukea. Siten ääni ei tunnu niin pelottavalta.
Kutsun päänsisäisiä pahiksia nimellä SC Hell’s Pikes eli (uintikerho) Helvetin Hauet. Tästä pahikset eivät tykkää, sillä pahikset haluavat olla suuria ja pelottavia. Pahishaukia on kaksi: Paholaisen hauki ja Kuoleman hauki. Lisäksi on yksi neutraali hauki: Höhlä hauki. Hyvikset puolestaan ovat lintuja.
Välillä tulee kyllä mieleen, ettei äänten kuvitteleminen hauiksi ja linnuiksi ollut ehkä kovin hyvä idea. Toisaalta huonoja ideoita päässäni tuntuu riittävän. En oikein tiedä teenkö pilkkaa äänistä vai itsestäni, ehkä molemmista.