soroppi kirjoitti 2.11.2016 18:12
Tuleeko sulle minäitse välillä parempi olo, vai onko sun koko ajan paha olla?
Se on hankala juttu toi ymmärtäminen. Toisen pään sisälle ei pääse, täysin ainakaan. Sanat, ja rehellisyys voi joskus auttaa siinä, mutta on se vaan pirun pelottavaa joskus kertoa miltä tuntuu. Tai joskus on aika vaikea kuvailla miltä tuntuu, kun ei tiedä sopivia sanoja.
Mille sä olet vihainen?
Mä en usko että itseään kohtaan kovettuminen on hyvä ratkaisu. Ainakaan mulla se ei oo toiminut yhtään. Mä oon huomannut, että silloin kun yritän olla välittämättä omista tunteistani, mä oon myös voinut huonommin.
Mä haluaisin minäitse luvata sulle että jonain päivänä voit vielä paremmin. Eihän sitä varmaksi voi luvata, mutta toivon niin nyt kuitenkin.
Kiitos!
Nyt on ollut pahaa oloo pitkään lähes jatkuvasti... Ehkä joskus välillä on saattanut olla tunnin ihan ok olo, mutta sen jälkeen taas huonovointisuutta pitkään.
Se on totta, että se pelottaa ja kun olen muutenkin välillä liian herkkä kaikelle. Sen takia olen yrittänyt kovettaa itseäni ja osaksi siinä onnistunutkin, että en kestä enää sitä hirveää ahdistusta jonka saan maailman tilasta ja asioista ja ajatuksista. Se on jotain niin kammottavaa että siltä on suojauduttava.
Jotenkin muutenkin pelkään lääkäreitä välillä tuntuu että pelkään elämää. Enkä mää viitsi tuolla ulkomaailmassa kertoa kenellekkään mistään itsemurha ajatuksista tai huonosta olosta. Enkä siitä että olen joskus sitä yrittänyt. Ei siellä kukaan ymmärrä. Tuntuu että pitäisi mennä hyvin ja pitäisi muille esittää että eihän mulla tässä mitään hätää ole. Ja olen kyllä esittänytkin.
Pelkään sitä että jos sanon jollekin itsemurha yrityksistä tai aikeista, niin ne pitää mua niin sekopäänä ettei halua olla missään tekemisissä ja suurin piirtein passittaa mut suljetulle pehmeeseen koppiin.
Olen vihainen itselleni. Syytän itseäni kaikesta tästä paskasta mitä olen joutunut kokemaan. Tai ainakin mun ajatukset syyttää. Kaikki nuoruuden vaikeudet ja skitsofreniat sun muut on mun oma vika. Kaikki ahdistus ja masennus myös. Ja kaikki fyysiset kivut.
Kiitos Soroppi kuitenkin noista sanoista. Vähän aikaa taas tunsin hyvän olon tunnetta...🙂