Lapsena hyväksikäytetyn selviytyminen aikuisena

Lapsena hyväksikäytetyn selviytyminen aikuisena

Käyttäjä Pauliina76 aloittanut aikaan 18.10.2018 klo 23:23 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pauliina76 kirjoittanut 18.10.2018 klo 23:23

Kaipaan vertaistukea toisista samanlaisia kokeneista. Minua käytti hyväkseen veljeni usean vuoden ajan lapsena. Hyväksikäyttö loppui kun olin 11-vuotias. Tämä on aina eriyttänyt minut muista. En koskaan koe kuuluvani mihinkään porukkaan. Jotenkin koen aina olevani muita huonompi, vaikka kuinka hyvin menestyisinkin tai onnistuisinkin.

Isoin epäonnistuminen on ollut parisuhteissa. Löysin rinnalleni miehen, joka manipuloi ja sai minut suunnittelemaan itsemurhaa. Olimme yhdessä 20 vuotta ja lapsiakin saimme. Kolmivuotisen terapian jälkeen vihdoin sain erottua ja aloin myös avautua hyväksikäytöstä, josta en ollut ikinä puhunut kenellekkään.

Tapasin siitä parin vuoden päästä ihanan miehen, johon ihastuin ja rakastuinkin korviani myöten. Epävarmuuteni sai hänet kuitenkin perääntymään ja jättämään minut. Kiinnostus lopahti. Kuljimme yhdessä kaksi vuotta.

Minua vaivaa raastava yksinäisyys, kun en koe olevani kenenkään kanssa ”samanlainen”. Vaikka ystäviä minulla onkin niin heidänkin seurassaan koen olevani huonompi ja erillinen.

Olisi mukava jakaa ajatuksia kohtalotovereita kanssa, jotka varmasti ymmärtävät mistä puhun. Olisi mukava myös kuulla, miten olette selviytyneet elämässä? Millaisia parisuhdekokemusta teillä on? Minkälaisia apuja olette saaneet? 🌻🙂🌻

Käyttäjä Tiffany3 kirjoittanut 19.10.2018 klo 15:02

Luin kirjoituksesi ja se oli järkyttävää luettavaa. Mitä pieni lapsi voikaan kokea ja eihän se voi olla jälkiä jättämättä. Minulla ei ole tuollaista kokemusta,mutta toivon,että saat vertaistukea täällä. Asia on varmaan usein arkaluontoinen,mutta puhumalla toisen saman kokeneen kanssa voi se helpottaa oloa,kun näkee ettei ole yksin näin vaikean asian kanssa.

Käyttäjä Pauliina76 kirjoittanut 22.10.2018 klo 19:46

Tiffany3 kirjoitti 19.10.2018 15:2

Luin kirjoituksesi ja se oli järkyttävää luettavaa. Mitä pieni lapsi voikaan kokea ja eihän se voi olla jälkiä jättämättä. Minulla ei ole tuollaista kokemusta,mutta toivon,että saat vertaistukea täällä. Asia on varmaan usein arkaluontoinen,mutta puhumalla toisen saman kokeneen kanssa voi se helpottaa oloa,kun näkee ettei ole yksin näin vaikean asian kanssa.

Kiitos vastauksestasi. Monenlaista henkistä vaikeutta ja sitä kautta myös fyysistä kokemukset aiheuttaa. Olis mukava voida jakaa ajatuksia toisen "yksinäisen" samanlaisia kokeneen kanssa. Ajoittain mieli vetää maahan, mutta jotenkin olen saanut elämän langanpäästä edes hiukan kiinni, kun ennen ajauduin vain tilanteesta huonompaan. Kunpa jossain kohtaa saisin itseni niin kuntoon, että voisin rakentaa tasa-arvoista ja rakastavaa ihmissuhdetta ennen kuin aikani on ohi. Olen opetellut nauttimaan ihan pienistä päivittäisistä asioista. Niistä koostuu sitten jonkinlainen onnellisempi kokonaisuus 🙂 Itse voi vaikuttaa asioihin, kun vaan päättää ja etenee pienin askelin korjaten yhden asian kerrallaan.. Rakkautta kaikille muille yksinäisille! ☺️❤️

Käyttäjä Tiffany3 kirjoittanut 22.10.2018 klo 22:44

Hyvä kuulla,että olet saanut elämän langasta kiinni. Olet vahva ihminen ja selviät kyllä. Toivon silti,että saat vertaistukea,se on tärkeää. Noin rankoista kokemuksista on hyvä avautua toisen samanlaisia asioita kokeneen kanssa. Toivon kovasti,että tällainen rohkea ihminen löytyy jakamaan taakkaasi.