Kirjoitan tätä suuri ja ahdistava suru sisälläni. Sain viime viikon perjantaina tiedon, että poikani, 22 v on saanut pahanlaatuisen kasvaimen jalkaansa ja enempää ei tiedetä vielä. Shokki oli valtava ja putosin kovaa ja korkealta, elämä meni 0-100 hetkessä ja huusin, että miksi hänelle, joka on nuori ja täynnä elämän iloa ja niin hyväsydäminen, kuin vaan voi olla. Eka ajatus oli, että se on niin väärin ja miksi lapselleni tapahtui jotain tällaista, eikä mulle, joka olen kuitenkin saanut elää täällä pidempään-ei ole oikein ☹️ Itkin ja huusin koko viikonlopun, enkä muista siitä enää mitään. muuta kuin juttelin pojan kanssa, joka oli yllättävän positiivinen.
Tämän viikon maanantaina poika sitten soitti ja sanoi sen olevan sarkoomaa, joka on luusyöpä ja leviää nopeasti, mutta on hoidettavissa, vaikka kasvaa nopeasti ja ei anna viitteitä itsestään ☹️ se tulee vaan ja yhtenä päivänä on kasvanut jo todella isoksi, kuten poikani tapauksessa lähes reiden kokoinen syöpäläinen siellä muhii :'(
Poika on entinen huippu-urheilija ja omaa taistelijan luonteen, mutta kyllä tämä on nyt hänetkin hiljaiseksi vetänyt ☹️((
Olemme koko perhe surun murtamia ja koetan jaksaa olla tukena muille (3) lapselleni, jotka ovat 16-24 vuotiaita ja luonnollisesti järjettömän huolissaan veljestään. Huomenna poika saa tietoa onko levinnyt muualle ja sitä tässä nyt odotellaan. Toivon, että hän kertoo totuuden, koska hänet tuntien saattaa tietoa pantata/silotella, jos on vakavaa, koska
ei tahdo huolestuttaa meitä muita. Hän on myös sanonut, ettei sairaalaan tarvitse tulla, että tahtoo taistella tämän yksin, mikä tuntuu todella pahalta ja nyt mietinkin menisinkö kuitenkin tapaamaan häntä, vaikka kielsi tulla?
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tänään mietin, että jos poika lähtee tästä maailmasta, niin lähden mukana. Olen sekaisin ja tarvitsen apua, että jaksan tukea perheen muita nuoria. Lasten isä asuu muualla ja on omalla tavallaan yhteydessä poikaan. Olemme kuitenkin puheyhteyksissä hänen kanssaan. Apua tarvitaan nyt!!! 😭
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.