Lämpimät tunteet terapeuttia kohtaan
Löysin hyvän terapeutin, jonka kanssa on helppo olla ja puhua. Huomasin jossakin vaiheessa, että aloin ihastua häneen. Tunne on vain kasvanut. En tietenkään ole voinut siitä puhua hänelle, tai kenellekään. Tilanne on kaikin puolin täysin mahdoton. Silti ajattelen häntä jatkuvasti, odotan tapaamisia, haaveilen ja unelmoin. Tiedän, että tämä on itselleni haitallista, joudun pettymään ja sietämään valtavaa surua ja kaipausta, mutta myös vihaa ja katkeruutta niitä kaikkia tekijöitä kohtaan, jotka tekevät haaveistani täysin mahdottomia. Välillä vihaan ja inhoan myös itseäni, kuinka voin olla niin tyhmä, että haaveilen jostakin, jolla ei ole mitään toteutumisen mahdollisuuksia. Huomaan, että tilanteesta ja tunteistani johtuen voin koko ajan huonommin. En jotenkin pysty hyödyntämään varsinaista terapiaa. Varmasti joku sanoo nyt, että auttajaansa ihastuminen on tavallista ja että kyse on vain jonkinlaisesta psykologisesta jumista. Itse kuitenkin tunnistan itsessäni aidon rakastumisen tunteet. Olen tuntenut samoin elämässäni vain kerran aiemmin. Tiedän, että terapeuttini olisi ihminen, joka pystyisi tarjoamaan minulle sen turvan, nautinnon ja kumppanuuden, jota olen koko elämäni kaivannut. Tuntisin hänen kanssaan olevani perillä. Tiedän myös, että pystyisin antamaan hänelle kaiken sen valtavan hellyyden ja välittämisen ja rakkauden, jota tunnen häntä kohtaan. Tuntuu pahalta tietää, että niin ei voi koskaan käydä. Toisaalta en pyydä kuin lupaa saada osoittaa rakkauteni ja tuntea olevani aidosti rakastettu.