Kokemusta on lääkkeistä nuoruusvuosilta n23 vuotta sitten. Oli rauhoittavaa, psykelääkettä, unilääkkeitä ja vaikka mitä. Lääkkeet eivät lopultakaan auttaneet poistamaan oireitani ennenkuin olin fyysisesti siinä tilassa, eli lääketokkurassa. Päätin lopettaa lääkkeet, sillä olin mm vuoden ajamatta autoa. Keskityin lopettamisen jälkeen ajatusten hallintaan. Nyt on parempi tuskasta huolimatta, silloinen ei ollut elämää.
Kipu ja mielialalääkkeet eivät ole sellaisia että ne poistaisivat kaikki tuntemukset, ajoittaista heittoa voi olla. Keskustelu lääkäreiden kanssa auttaa ja usein voi itse ehdottaa jotain. Yritin ylemmällä sanoa, että lääkkeiden vaikutus on yksilökohtaista ja minun tapauksessani 'tietoisuus' ei turtunut ennen kuin tarpeettomalla lääkemäärällä. Aiheutti pahan riippuvuudenkin.
Pekkä lääkitys ei poista kuin oireita, ei oireiden syytä. 'Paraneminen' on eri prosessi ja vaatii usein terapiaa, ellei ajatus ole omassa hallinnassa. Mielestäni ihmisiä hoidetaan väärin. Lääkityksen pitäisi olla mahdollisimman lyhytaikaista ja terapian pitkäaikasita. Nyt on toisin päin. Ja kun joku saa eläkepaperit, terapia usein loppuu siihen. Lääkitys tulisi lopettaa heti kun ihmisen olotila on 'siedettävä'. Hoidetaan siis oireita ei sairautta.
Sanastai 'sairaus' tulee pahaa kaiku ja olisi kiva jos lääketiedekin alkaisi käyttämään mieluummin enemmän sanoja mielenhallinta ja ajatusten hallinta, kenties psyykkinen vaurio.. Eihän tuskaa kokeva ole sairas, vaan terve. Sielu on kuin ruumiskin. Ruumis ei kestä loputtomiin veren vuotamista, vaikka särkylääkkeitä söisikin.
Maailma tarjoaa nykyisin liikaa ärsykkeitä ja aivot eivät ole kehittyneet kaikkea kontrolloimaan. Kivikaudella tuski oli mm kahvikuppineuroosia.
Miettisin se mitä haluan lääkkeeltä ja keskustelisin lääkäreiden kanss.a.Huom. Kaikkien.