Lääkkeet sekaisin pari viikkoa

Lääkkeet sekaisin pari viikkoa

Käyttäjä maanvaiva aloittanut aikaan 05.05.2016 klo 07:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä maanvaiva kirjoittanut 05.05.2016 klo 07:34

Koska en päässyt töideni takia hoitajalle, täytin ihan yksin lääkeannostelun eikä sitä kukaan tarkistanut.
Olisi pitänyt laittaa yksi Primaspan ja yksi Tramal. Koska ne mun mielestä ovat aika samannäköisiä pillereitä, kun ei keskity, niin olenkin laittanut kaksi tramalia enkä lainkaan primaa. Onkin ollut aika sellainen pää pilvessä olo. Kaikki muut lääkkkeet joita on paljon, on oikein.

Mulla on sydänvika,niin mietin, että pitäisikö nyt soittaa johonkin päivystykseen ja käydä tarkistuttamassa sydän tai pää vaan annanko asian olla. Päivystykseen meno ei ole niin kovin yksinkertaista, koska se taitaa olla jossain hiton kaukana. Niin ajattelen kysyä tässä kriisikeskuksesta, koska tämä on mulle vähän kuin kriisi olevinaan.

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 05.05.2016 klo 18:15

Kannattaa varmaan soittaa ainakin päivystykseen ja kertoa asia. Tramalhan on voimakas lääke, että tupla annos saattaa tehdä pökkerö olon. Mutta koeta tunnistaa lääkkeet ja korjata ne dosettiin.
Käykö tavallisesti joku tarkistamassa lääkkeesi kotihoidosta tai muualta? Jos olet epävarma pyydä apua.
Ethän tietenkään tahallasi ota liikaa lääkkeitä.

Käyttäjä maanvaiva kirjoittanut 06.05.2016 klo 07:44

Kiitos vastauksesta. Siis minä vien joka toinen maanantaiaamu töihin mennessä dosenttin hoitajalle tarkistettavaksi. Haen sitten iltapäivällä pois. Mulla on niitä kaksi joten teen kerralla kahden viikon satsin. Nyt vaan piti olla muualla töissä just maanantaiaamu ja sitten en muistanut viedä tiistaina.

En missään nimessä ota lääkkeitä väärin tahaltani enkä varsinkaan ota mitään riskiä sydämen kanssa. Jos ottaisin lääkkeitäni viihdetarkoitukseen eli viihdyttäisin itseäni itsemurhayrityksellä, niin söisin ennemmin epilepsialääkettäini kuin Tramalia.
Kun nyt lopetan sen yhden liiallisen tramalin syömisen, voinkin saada epilepsiakohtauksen, koska olen aika herkkä.
Jos minä nyt soitan päivystykseen ja siellä on joku joka ei minua tunne, ehkä hänkin ajattelee, että olen tahaltani syönyt tramalia liikaa. Toisaalta mulla ei niitä ole koskaan niin paljon kotona, että jos niin teen, niin sitten olisin niitä ilman niin kauan, että voin niitä ostaa seuraavan kerran.

Ja mitä enempi nyt kirjoitan, sen paskempi olo mulle tulee. Olen ennenkin keskustellut tramalista ja panacodista ja useimmiten minua on alettu pitämään huumehemmona ja lääkeriippuvaisena. En nyt tarkoita, että sie Piakristiina niin tekisit vaan yleisesti. Tauotan kuitenkin lääkkeiden ottoa ihan kipupolin lääkärin ohjeiden mukaan enkä sinä aikana tunne mitään vieroitusoireita.

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 07.05.2016 klo 13:08

Hyvä että olet selvittänyt asian. Virheitähän tapahtuu jokaiselle. Ja itse lähihoitajana tiedän kuinka vaikeata on erottaa joitakin lääkkeitä toisistaan. On sen verran samannäköisiä.
Enkä todellakaan usko että tahallaan liikaa lääkkeitä otat.