Lääkkeet ja ylipaino

Lääkkeet ja ylipaino

Käyttäjä Jo3l aloittanut aikaan 26.01.2019 klo 20:16 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jo3l kirjoittanut 26.01.2019 klo 20:16

Nonniin.

Olen noin kahdeksan vuotta syönnyt säännöllisesti 30milliä diapamia päivässä, noin kuusi vuotta antipsykoottista lääkettä, välillä säännöllisesti ja välillä tarvittaessa, sitten viellä parina viime lääkekäyttövuotena opiaatteja ja lyricoita. Nyt olen suunilleen puolitoistavuotta ollut syömättä pameja ja opiaatteja sekä lyricoita ja noin puolvuotta antipsykootteja. Olen syönyt puoltoista vuotta säännöllisesti suht terveen ruuan ja kohtuudella herkkua(viikonloppusin jotain makeaa) 33kiloa tuli ylipainoa noin kolmen viimesen lääkekäyttövuoden aikana. Join myös tuolloin paljon alkoholia, mutta nyt en enään yhtään. Kun lääkitys loppui paino heitteli paljon. Lähti 12kiloa melken heti pois mutta hiipi kaikki takasin. 01.01.2018 jäi tupakka pois ja yhtäkkiä painoin taas 138 kiloa 😠 nyt suunilleen 128kiloa painoa.. ollut jo noin puolen vuoden verran. Olen kävellyt päivisin noin seitsemän viikon aikana jotakuinkin 5-12 kilometriä… 900grammaa pudonnut paino 🤨 mun normaalipaino on 100-105kiloa. Nyt ne joilla on kokemus HOI!! Putooko nää koskaan?

Käyttäjä Jo3l kirjoittanut 29.01.2019 klo 16:39

Luin tänään ympäriinsä ihmisten kokemuksia lääkkeistä ja ylipainosta. Huomasin että lähes jokaisen lääkärin ja asiantuntijan lausunnon voi sivuttaa.. Lähes poikkeuksetta ketkä olivat esim antipsykoottia syöneet tiesivät sanoa kokemuksella että painoa ei saa lähtemään, tai ainakin se on hyvin vaikeaa. Ongelmaa vähätellään. Liikalihavuusongelma pahenee jatkuvasti... masennus ja psykoosilääkkeiden käyttö lisääntyy jatkuvasti. Nää on jo vuosia kulkenut käsikädessä.

Olisi ollut kiva kun joku olisi puhunut kanssani : hei nyt kun sä alotat tän lääkkeen ni paino nousee. Oltaisi voitu katsoa vaikka ravintoa vähän etukäteen. Mutta ei katsottu eikä tulla katsomaan. Lääkäreille ongelmalla ei ole väliä vaan oireella. Lääkkeellä se sai mut hiljaiseksi kotiin, ei sille oo mitään väliä mun ylipainosta ja sen tuomista lukuisista sairauksista. Halvempi näin. Ja joskus joku lääkäri saattaakin tutkia ja kiinnostua mutta yrityksellä (valtio) ei ole resursseja kuntouttaa työtöntä kouluttamatonta sosiaalipummia (sairaseläke)

Ja voin sanoa kokemuksella että edes syömättömyys ei auta siihen että rupee tissit kasvamaan.

Olin osastohoidossa joskus enkä halunnut syödä ni määrättiin pilleri joka auttaa syömään ja parantaa mielialaa.

Kiitos.