Lääkitys

Lääkitys

Käyttäjä Haperoneito aloittanut aikaan 26.11.2014 klo 01:18 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Haperoneito kirjoittanut 26.11.2014 klo 01:18

En tiedä saako täältä tälläisistä jutella, mutta kokeilen. Onko ihmisillä kokeiltu mirtatsapiinia untatukevana lääkkeenä? Entä Risperdal?

Käyttäjä Hukka73 kirjoittanut 26.11.2014 klo 14:55

Itse käytän Leponexia ja Seroquelia.. mukavasti nukuttaa illalla.. tenox olisi kanssa nukkumista varten jota en käytä.. 🙂🎂

Käyttäjä Haperoneito kirjoittanut 26.11.2014 klo 21:18

Ite olen kokeillut imovanea, joskus toimii joskus ei. Itsellä kaksisuuntainen mielialahäiriö ja joku toinen sopeutusmishäiriö tms. Menee jo lamictal 200mg, ketipinor 200mg, rivatril 4mg, risperdal 2mg.

Kellään kokemuksia mirtatsapiinista?

Käyttäjä Morwen kirjoittanut 27.11.2014 klo 13:30

Moi

Mirtatsapiinin käyttö riippuu hyvin paljon siitä onko taustalla minkälaiset ongelmat. Itsellä bipo-diagnoosi ja mirtatsapiini teki kaikki oireeni paljon pahemmaksi ja jouduttiin lopettamaan lyhyeen kun alkoi jo itsemurha pyörimään päässä.

Itsellä käytössä 400mg Seroquel prolong ja 200mg Lamotrigin, mutta ne ei nukuta, joten uniongelma ratkaistu 100mg Ketipinor ja 15-30mg Opamox.

On kokeiltu myös Temestaa ja Tenoxia, mutta loppujen lopuksi tuo "kevyempi" Opamox on aina paras. Ketipinor on hyvä uneen siihen asti kunnes vuosia syötyä tulee totuttua liikaa. Mutta se taas ei auta jos diagnoosi sen saamiselle ei sovi.

Lääkäreiden kanssa voi aina neuvotella, mutta yleensä yhtä lääkettä täytyy se 1 kk vähintään syödä jotta tiedetään auttaako se. Joskus oikean koktailin löytäminen vie aikaa, mutta on se lopulta sen arvoista 🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.11.2014 klo 18:24

Hei, Haperoneito.

Mulla menee mirtazapiinia illalla. Mulle se ei kuitenkaan riitä tuomaan unta. Ongelmani oli viime vaiheessa se, että nukahdin kyllä, mutta heräilin läpi yön tunnin, puolentoista, välein. Mulla siihen auttoi Levozin 150 mg annostuksella, nyt menee vähemmän, ja saan nukuttua yhdellä vessassakäynnillä läpi yön.

Mun viime aikainen uneen liittyvä ongelma on ollut, etten nukahda. Joku aika sitten nukahdin lähes heti, kun pääni tyynylle painoin, mutta nyt menee pitempään. Enkö sitten ole riittävän väsynyt. Joitain lääkemuutioksia on myös tehty, ehkä niilläkin on vaikutusta aiaan.

Käyttäjä Kupupäässä kirjoittanut 29.11.2014 klo 22:50

Moikka haperoneito!

Kokeiltiin joskus minulle (n 5.vuotta sitten) Mirzapiinia, mutta ei sopinut, nukuin sillä mutta seuraava päiväkin meni silmät ristissä ja olin todella unelias koko päivän. Tällä hetkellö syön nukahtamiseen Zopinoksia, se on nukahtamislääke mutta vaikuttaa siis vain hetken. Kun minulla oli pitkä unettomuus jakso Tolvon niminen lääke auttoi, nukuin mukavasti ja sain päivisinkin touhuttua. Tällä hetkellä siis vain Zopinox ja apuna Oxamin joka rauhottaa, sillä minulla on ahdistusta ja masennusta joka välillä vie unet ja välillä ei, joten en tarvitse tällä hetkellä päivittäin unilääkettä.

Käyttäjä Haperoneito kirjoittanut 30.11.2014 klo 02:33

Itsellä kaksisuuntainen mielialahäiriö johon menee lamictalia 200mg, mieltätasaava sekä unta tuovat ketipinor 200mg ja risprdal 2mg, ahdistukseen 4mg rivatril.

Levozinia on kokeiltu, mutta romahduttaa mun verenpaineen niin pahasti, etten pysty syömään. Tenoxia kokeiltu, mutta herättää mut 4h unien jälkeen jonka jälkeen nukkuminen hankalaa. Imovane 7,5mg menee nukahtamiseen jos uni vaan ei tule.

Nyt kokeillaan tuota mirtatzapiinia, mutta pelkään että lyö manian päälle. Lamictal pakko muistaa ottaa vaan joka päivä, ettei mopo karkaa käsistä.

Käyttäjä Haperoneito kirjoittanut 01.12.2014 klo 20:38

Onko kellään ollu mirtatsapiinin kanssa puheen tuottamisessa ongelmia? Itselläni sellainen ongelma. Välillä puhun ihan hyvin ja välillä on tosi vaikea tuottaa sanoja, mutta saan puhutuksi ja mies sanoo ettei huomaa mitään outoa, mutta itsestä tuntuu todella oudolle.

Käyttäjä Haperoneito kirjoittanut 04.12.2014 klo 00:35

Risperdalin tilalle peratsin 2mg, öööh... tää lääke pirisitää... pitäis mennä nukkuu mut ei auta ☹️

Käyttäjä Annikki88 kirjoittanut 07.12.2014 klo 21:35

Haperoneito: Mulla ei ole koskaan ollut Mirtazapiinia, mutta olen huomannut itselläni tuon samanlaisen ongelman puheen kanssa. Siis että välillä (satunnaisesti) tuntuu, että on vaikea tuottaa sanoja ja sanat tulee jotenkin oudosti välillä. En tiedä johtuuko sitten masennuksesta itsestään vai joistain lääkkeistä.

Onko kukaan käyttänyt sellaista lääkettä kuin Voxra? Mulla aloitettiin muutama viikko sitten ja muutama päivä sitten kun annosta nostettiin, niin sen jälkeen on ollut lähes jatkuvasti vähän sellainen pyörryttävä olo. Mietin vain, että meneeköhän tuo ohi eli onko jotain aloitusoireita, vai pysyvää. Olen kyllä menossa tiistaina psyk polin hoitajalle, niin pitää muistaa sanoa sitten siellä. Ja sen jälkeen on välillä ollut vaikea saada unta, joka on mulle ihan kamala asia huomata edes tälleen muutamana päivänä, kun keväällä oli tosi vaikea nukkua ja nyt kun on lääkkeiden ansiosta saanut nukuttua (Ketipinor), niin on ollut tosi ihanaa. Enkä halua enää sitä, ettei sais unta tai että herää ihan liian aikaisin.