Lääkevarkaus ja siitä seuranneet potkut töistä
Olen kärsinyt masennuksesta lapsesta asti, mutta koska olen syntynyt 1959, en ole saanut apua masennukseen, koska sitä ei osattu hoitaa. Sen vuoksi masennus kroonistui ja sen kanssa oppi elämään. Sain kuitenkin perustettua perheen, sain 2 tervettä, elävää lasta (yhden keskemnenon ja yhden kuolleen lapsen synnytettyäni täysiaikaisena, eikä vikaa löydetty). Mies osottautui narsistiseksi alkoholistiksi, vastuuttomaksi ja kyvyttömäksi hoitamaan lapsia. Olin täystyöllistetty lasten hoidosta, tein 3-vuorotyötä ja siinä sivussa hoidin Alzhaimerin tautia sairastavaa äitiäni. Mies ei osallistunut muuhun, kuin rahan tuhlaamiseen, mm. autoihin, moottoripyörään ja elektroniikkaan. Kun tulin yövuorosta töistä, vein lapset päiväkotiin, nukuin sen ajan ja kävin sitten kaupassa, hain lapset päiväkodista ja aloin laittaa ruokaa, sitten menin taas yövuoroon töihin. Sitten eräs syksy 5 vuotta sitten olin iltavuorossa, tytär soitti, että veljensä makaa autotallissa verisenä. Lähdinkotiin ihan shokissa, poika, 14-v. oli ampunut itsensä mieheni haulikolla, joka oli jätetty levälleen lattialle, panokset viereen. Olkin shokissa vähintään ½ vuotta. Mies löysi uuden naisen ja halusi eron. Muutin tytön kanssa äidin asuntoon, äiti asui jo palvelutalossa. Lopulta työllistyin työkokeilun kautta. 2 vuotta meni hyvin, lopetin jo lääkityksenkin (Mirtazapin). Sitten alkoivat kaupungin säästötoimet ja työtahti kiihtyi. Sain vakituisen paikan sairaalasta, jonne en olisi edes halunnut, mutta oli pakko mennä, että saan tytön elätettyä, äiti kuoli,maksoin hautjaiset yksin, perintöveron, maksut nilkuttivat ja kasaantuivat, jouduin maksamaan myöhästymismaksuja, arkustakin 2 x hinnan, kun ei ollut rahaa maksaa hautaustoimistolle. Lopulta ahdistuin uudessa työpaikassa niin, että meni unet ja sain psyykkisiä vatsakipuja. Kävin lääkärissä, en saanut unilääkettä, vain Mirtazapinia, josta ei enää ollut apua. Lopulta sorruin varastamaan lääkettä osaston lääkekaapista, mistä jäin kiinni ja tuli potkut. Kuukauden päästä yritin itsemurhaa. Koen pettäneeni tyttäreni. Olen nyt työtön, enkä varmasti uutta työtä tule hoitoalalta samaan. Olen myös jo niin vanha, etten enää uudella koulutuksellakaan tule samaan töitä, luultavasti, eikä ole varaakaan koulutukseen, koska tytön koulu on kesken. Muutto toiselle paikkakunnalle on häpeän vuoksi pakollinen, se olisi tytöllekin mieleen. En ole löytänyt kohtalotovereita.