Lääke pelko

Lääke pelko

Käyttäjä Pipsa32 aloittanut aikaan 02.12.2017 klo 22:16 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pipsa32 kirjoittanut 02.12.2017 klo 22:16

En tiedä oikein mihin tästä kirjoittaisin… Mutta ongelma on se että pelkään lääkkeitä.. Luulen että pelko on tullut siitä että olen kaksi kertaa elämäni aikana saanut anafylaktisen reaktion eli vakavan allergisen reaktion. Nämä molemmat tulivat antibiootista. Olen muutenkin tosi herkkä saamaan haittavaikutuksia lääkkeistä. Oikeastaan ainoat lääkkeet mitä voin ottaa ilman mitään haittoja ja joutumatta paniikkiin on panadol ja heinix. Panacodia en pystynyt ottamaan. Tuli jo puolikkaasta tabletista aivan outo olo aivan kun en olisi pystynyt hallitsemaan raajojani kunnolla. Mutta kipuun ei kyseinen lääke auttanut mitään vaikka sisältääkin kodeiiinia.

Samalla mulla kai on jonkinlainen todella voimakas kontrollin tarve. Sain kerran paniikki ja ahdistuskohtauksiin opamoxia mutta en koskaan pystynyt niitä ottamaan.

Aina kun jonkun uuden lääkkeen otan se johtaa aivan järkyttävään paniikkikohtaukseen joka lopulta johtaa pyörtymiseen. Alan heti kuvittelemaan itselleni vakavan allergisen reaktion oireita kun jotain ei tuttua lääkettä otan. Tämä on todella vaikeaa ja hankalaa koska oikeasti on olemassa esim antibioottien suhteen riski että saan allergisen reaktion joten asiaa ei voi tavallaansa vähätelläkään.

Hankalaa… olen muuten saanut olla todella terve ja vähän on tarvinnut mitään lääkkeitä ottaa.. Nyt tilanne ei enää ole niin yksinkertainen.. Lapsettomuus hoitojen myötä tulee paljon lääkkeitä/toimenpiteitä ja en todellakaan tiedä kuinka selviäisin..

Käyttäjä ludde kirjoittanut 04.09.2021 klo 13:26

Minulla on sama ongelma ja jos vanhenee täytyy kuitenkin syödä lääkkeitä.

Lääkkeiden syöminen ahdistaa minut todella paljon. Syön nyt masennuslääkkettä ja se ahdistaa. Olen ihan loppu. Luulen että kaikki vaivat tulevat lääkkeistä. Osa varmaan  tuleekin. Haluaisin vain pois kaikesta.