Lyhyt vastaus viimeiseen kysymykseesi: Ei. Elämä ei ole ohi, et ole menettänyt kykyjäsi mihinkään ja kaikki mitä olet, on edelleen tallella. Olet vain täysin loppu ja mielesi on mennyt "lukkoon", koska et hidastanut aikaisemmin. Ei ole mitään syytä syyttää itseäsi mistään. Tarvitset nyt itseäsi itsesi hoitamiseen ja vanhan minäsi löytämiseen 🙂 Ja itsesi lisäksi tarvitset ympärillesi sellaisia ihmisiä, jotka eivät vaadi sinulta mitään. Sinun pitää saada olla oma itsesi omilla ehdoillasi, jotta löydät jälleen sisäisen äänesi, joka on ohjannut sinua tähänkin asti. Mikäli nykyisessä kaveripiirissäsi ei ole tällaisia ihmisiä, hae niitä muualta. Esim. täältä 🌻🙂🌻
En tietenkään tunne sinua paremmin, enkä voi siksi tietää, mikä sinulle olisi hyväksi, mutta itse unohtaisin lopputyön hetkeksi. Sen ajatteleminen estää sinua rentoutumasta kokonaan ja uskoisin, että heräät aamuisin panikoimaan asiaa. Näin ainakin itselleni kävi. Se ei helpota ennen kuin päästät kokonaan irti vähäksi aikaa. Neuvoisin sinua juttelemaan tutorisi kanssa ja pyytämään rehdisti lisäaikaa ainakin muutama kuukausi. Sen jälkeen kirjoittaminen saattaa tullakin jo itsestään 🙂 Mutta ahdistus ei lopu ennen kuin päästät sen aiheuttajasta kokonaan irti.
Lääkärit tulevat antamaan sinulle aina vain uusia lääkkeitä. Itse en ottanut niitä kuin kolme kertaa, enkä niitäkään peräkkäisinä päivinä. Kuulemma olisi pitänyt syödä 2,5 kuukautta... Joskus ne auttavat, enkä tuomitse niiden syöjiä, mutta itselläni ongelmat johtuivat itsekontrollin ja -tuntemisen puutteesta ja koin, että lääkkeillä vain peitän sen vieläkin syvemmälle. Olin oikeassa ☺️
Makaan sängyssä aamusta alkaen ja pelkään ylös nousemista, illalla pelkään seuraavaa päivää ja sitä että joudun avaamaan silmät ja elämään sen, kaikki ne suoritus paineet.
Arvaa mitä? Mulla oli eilen eka ilta n. 1,5 vuoteen, kun odotin seuraavaa päivää ja heräämistä! Se oli aika uskomaton tunne ja matka takaisin ihmisten ilmoille on alkanut! Nyt mun pitää muistaa, etten hyppää takaisin oravanpyörävankilaani. Ahdistus on (minulle ainakin) addiktiona samanlainen kuin alkoholismi: suorittaminen on huumetta ja koska suorittamisesta palkitaan hyvillä tuloksilla, teen sitä lisää kunnes romahdan. En tiedä sinun ahdistuksen aiheuttajaasi, mutta voin vain toivoa, että uskallat päästää siitä irti. SINÄ olet aivan varmasti upeampi ihminen kuin mikään tehtävä, joka aiheuttaa suorituspaineita. Lähde vain vaihtoon 😉 Mutta lähde sinne omilla ehdoillasi ja ottamaan itsellesi kokemuksia maailmasta. Varmista ensin, että sinulla on hyvät tukijoukot, jotka auttavat sinua siinä, että perusasiasi ovat kunnossa, vaikka huitelisitkin pitkin maailmaa ☺️❤️ Niistä stressaminen pilaa kaikki kokemukset.
Kirjoittele kuulumisia tännekin, vaikka voisitkin jo paremmin.