Kuulumisia

Kuulumisia

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 28.09.2019 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.09.2019 klo 16:39

Ystävällä oli eilen isot juhlat. Olo on yllättävän hyvä, joskin aika väsynyt. Kävimme rääppiäisissä syömässä eilisiä tähteitä (juhlapaikka oli siivottu jo aamulla, eli auttamaan emme ehtineet), lähtiessä työnnettiin vielä oluet käteen. Juna kotiinpäin lähtee keskellä yöllä, joten olemme hotellissa vielä tämän päivän. Kallista, mutta ehkä se ettei tarvitse kuluttaa päivää raahaten rinkkaa ympäri kaupunkia on sen arvoista.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.01.2020 klo 15:10

Ei synkkiä hetkiä tartte pyytää anteeksi, saloka 💓 Mä ainakin toivon ettet tee itsellesi mitään. Sinä riität, sinä olet arvokas, riippumatta siitä jaksatko vai etkö.

Mulla oli suoranainen kahvintuska, mut onneksi poikkeuksellisesti kotona oleva kaveri heräsi juuri päiväunilta ja (kolinasta päätellen) alkaa keittelemään kahvia. Sade on viiruttanut ikkunan, keskellä päivääkin on pimeää.

Käyttäjä kirjoittanut 14.01.2020 klo 20:47

soroppi kirjoitti:
Riideltiin kumppanin kanssa eilen illalla. Typerä aihe, mutta ehkä mielentilat oli sellaiset että törmäys oli väistämätön. Olin tyytyväinen siihen että sanoin vastaan enkä ollut vain heittopussina, vaikka se ehkä kärjistikin tilannetta hieman. Sen jälkeen onnistuin pitämään reaktiiviset vastaukseni minimissä, purkamaan niitä sitten päiväkirjaan toisessa huoneessa myöhemmin. Nukkumaanmennessä tilanne jo ohi, mutta jaloissa (joita en bioastian ulkoiluttamista lukuunottamatta ulkoiluttanut tänään) asui levottomuutta. Jospa tänään lenkille asti...Laitoin työhuoneen seinälle kartan maastoista, joihin seuraava isompi juoksujuttu saattaisi sijoittua - muistutukseksi itselleni siitä että kevään aikana on muitakin päämääriä ja suuntia kuin työt, mihin energiaa voi suunnata...

Et kuitenkaan osannut suunnata energiaasi oikeaan suuntaan...Pilailin minä...

 

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.01.2020 klo 16:57

Pikemiten kirjoitti:

Et kuitenkaan osannut suunnata energiaasi oikeaan suuntaan...Pilailin minä...

 

Heh! 😃

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.01.2020 klo 14:28

Sovin itseni kanssa siitä että mun ei tarvitse tehdä ylitöitä saadakseni tällä viikolla asioita valmiiksi, jos se ei työajan puitteissa onnistu. Katsotaan nyt miten käy, tällä hetkellä näyttää että myöhästyn, mutta en välttämättä kovin paljoa. Lenkkeilin eilen, mikä oli mukavaa niin kauan kuin sitä kesti, mutta myöhemmin illalla tunsin itseni häiritsevän väsyneeksi - tai ehkä se oli vain luonnollinen reaktio liikuntaan ja hintsusti liian lyhyisiin yöuniin. Menin aikaisin petiin ja nukuin pitkään mutta katkonaisesti.

Viimeisimmässä unessa, jota näin juuri ennen herätyskellon soimista, olin taksikyydissä matkalla kotikylään mutta yllättäen kuski ilmoittikin että nyt hän ei tiedä missä ollaan, ja minun piti tulla selvittämään asiaa. Ilmeisesti olimme ajaneet 15 km ohi maalin, sillä aikaa kun minun huomioni oli ollut jossain muualla, enkä ihan tarkkaan pystynyt kartasta näkemään miten pääsisimme palaamaan takaisin reitille.

Nyt lisää teetä ja töitä.

Käyttäjä kirjoittanut 16.01.2020 klo 18:41

Hei soroppi.

Minulla on ongelmia lääkkeiden haittavaikutuksien kanssa( unettomuutta ym.). Olen ihan väsynyt mutta en saa unen päästä kiinni, valvoin koko viime yön. 😁 Lääke on pitkävaikutteinen. 😁

Kävin tänään tilaamassa EuroKankaasta housujen kaavat. Ostin ennen joulua kankaan josta haluan tehdä housut, mutta minulla ei ollut kaavoja. 😁 Kaavat tulevat parin viikon sisällä, ja saan siitä ilmoituksen puhelimeeni. 😁

Kuinka jaksan lähteä Lauantaina Tallinnan Risteilylle?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.01.2020 klo 07:50

Stressiherääminen; näin unta jossa yritin aloittaa pelaamaan lautapeliä ilman että minulla oli ollut yhtään aikaa perehtyä sääntöihin, ja pelikaverini oli todella ärsyyntynyt aina kun yritin kysyä häneltä mitä mikäkin tarkoittaa. Herättyäni painin vähän aikaa ajatuksen kanssa, että tänään on itseni asettama deadline jota en ehkä pysty pitämään. Lopulta annoin periksi kiusaukselle nousta sängystä (sillähän saattaisi -optimitilanteessa- saada pari tuntia tehokasta työaikaa lisää) tietäen etten ole nukkunut tarpeeksi, ja että univaje voi vaikuttaa työn laatuun. Pelottaa että joudun lähettämään puolivalmista tai sellaista mitä en ole ehtinyt viimeistelemään, ja sitten sinne jää virheitä joita ei huomata ennen kuin paljon myöhemmin, kun niiden korjaaminen on paljon stressaavampaa kuin se olisi nyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.01.2020 klo 17:35

Ahdistavat unet on kamalia

Käyttäjä kirjoittanut 17.01.2020 klo 19:20

Sain jo nukuttua, ja menin kouluun taas. Oli kiva päivä koulussa, tein verkkokauppaa, jossa olen työssäoppimassa. Se on ihan kivaa, lisäämme kirjoja ja lehtiä antikvaarin netti-kauppaan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.01.2020 klo 06:37

Pikemiten, täällä toinenkin uneton! Toivottavasti sivuvaikutus ajan myötä hälvenee tai unet muuten paranee. Millä mielellä olet risteilylle lähdössä?

Kiitos myötätunnosta saloka! Uni ei tuntunut ahdistavalta, ainakaan enää eilen illalla kun näin viestisi. Mutta se herätti epämukavia ajatuksia, jotka saivat minut sen verran hereille että ehdin alkaa ajattelemaan muita asioita joita yritän nykyisin öisin vältellä. 🙂

Taas nimittäin valveilla! Onnistuin rikkomaan kaksi lupausta (jos niitä haluaa niin kutsua; taisin puhua täällä niistä sopimuksina tai aikeina) viime viikolla - en saanut valmista aikaan, ja tein eilen töitä kellon ympäri. Pystyn perustelemaan molemmista luopumisen - jälkimmäisestä (ylityökiellosta) luopuminen oli välttämätöntä sen kannalta että voisin olla edes suht. tyynin mielin ensimmäisen kanssa periksiantamisen suhteen.

Ja nyt, herättyäni unesta yritin edelleen ratkaista kysymyksiä joiden selvittelyyn eilinen päivä meni (sen ohessa että kirjoitin muille tilannepäivityksen), ja joka oli hyvä uni (koska niiden ratkaisemiseen, tai sen yrittämiseen liittyy innostus ja hurma, joka toisinaan ajaa minut ylitöihin), maksan hintaa jälkimmäisestä. Ehkä jos en olisi tehnyt eilen niin pitkään töitä, mieli ei olisi unesta herättyäni sotkeutunut miettimään ihmisiä (joilla voi olla odotuksia minua kohtaan) ja muita asioita, jotka saivat minut tunnetilaan johon päädyttyäni yleensä annan periksi nukkumisen suhteen ja vähäksi aikaa tekemään jotain muuta. Nyt olen jo lukenut, mutta syön vielä jotain yöpalaa ennen kuin palaan peiton alle.

Käyttäjä kirjoittanut 19.01.2020 klo 09:01

Soroppi.

Sinä taidat olla vastuuntuntoisin itsentiedostaja, jonka tiedän. Kiitos, että olet just mimmonen olet. 🌷Voimaantuminen on taitolaji, veikkaanpa että olet siinäkin tosi hyvä!

Käyttäjä kirjoittanut 19.01.2020 klo 10:23

Hei Soroppi. Tuli käytyä Risteilyllä. Oli ihan kivaa. Söimme hyvin aamupäivällä ja takaisin tulleessa saimme kivat paikat kahvilasta, kävimme vuoronperää kävelyllä ettemme menettäneet paikkojamme. Otin Tallinnassa Tatuoinnin käteeni, Mustan ruusun. 🎵👭

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.01.2020 klo 12:59

Mitä kuuluu, Soroppi? 💛 Mulla tuli tänään ne paketit, jotka sisältävät lankoja. Eli juuri ne, joista ahdistuin, etteivät rahat riitä. Kauniita värejä! Pidän ne. Pakko tosin myöntää, että siellä on pari lankaa, joista en yhtään muista, miksi ne ostin! Pitäisi saada kivoja säilytyslaatikoita, että saisi langat näkyville. Ei ehkä unohtuisi se, mitä on aikonut tehdä. Auttaisiko se siihenkin, ettei tilaisi aina uusia, kun näkisi ne vanhatkin?!

Kello on yksi iltapäivällä, ja mua väsyttää. Tekee mieli mennä nukkumaan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 22.01.2020 klo 18:14

Olo on yhtä aikaa tyytyväinen ja vähän pettynyt. Tyytyväinen, koska lopetin työt ajoissa (ja pääsin iltapäivällä olleen hankalan tunnetilan yli, niin että nyt on taas toiveikas olo). Vähän pettynyt, koska... en oikein tiedä. Koska olen myöhässä, vai koska työt lopetettua on taas vähän aikaa tyhjä olo. Kukas minä oikein olinkaan, sitten kun mun ei tartte kirjoittaa, etsiä tietoa, rakentaa uutta* siitä mitä opin... Pidän työssäni siitä syventyneestä tilasta jossa en tiedosta itseäni tai puutteitani tai ylpeydenaiheitani, persoonallisuus liukenee osaksi kysymysten ja vastausten verkkoa.

(*jotain pysyvää ja kaunista, sanoja joiden takana uskallan seisoa vielä seuraavanakin päivänä.)

Kiitos kuulumisista/kommenteista, keskustelua, Pikemiten ja JP. En ole aina tyytyväinen siihen, miten paljon aikaa vietän netissä (joskus tuntuu että mitä enemmän tänne kirjoittelen, sitä huonommin voin - tai sitten syy-seuraussuhde on toisin päin), ja niinä kausina en välttämättä halua vastata kommentteihin vaikka ne ilahduttavatkin. 🙂 Kiitos itsellenne kun olette olemassa, juuri tuollaisina kuin olette!

Tietääkö kukaan anime-elokuvissa usein esiintyvää kuvaa, jossa henkilö hymyilee ja kyyneleet valuvat vuolaasti samaan aikaan? Kuva tuli mieleen äsken istuessani rauhoittumassa töiden jälkeen - koin samanaikaisesti kiitollisuutta asioista jotka on mun elämässä valtavan hyvin, mutta samaan aikaan tiedostin niiden asioiden puuttumisen, jotka elävät vain haaveina. Tavallaan niiden haaveiden olemassaolo satuttaa, koska en tiedä onko niiden toteutuminen koskaan mahdollista.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: typo/tarkennus
Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.01.2020 klo 22:30

Onko lunta? Tääl on viikon sisään paistanu 2x aurinko tai joku ufo kumminki. Aamulla oli lunta tullu, mut en usko kun ei herättyäni missään näkyny. Varmaan jotain tomua.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 23.01.2020 klo 09:38

saloka kirjoitti:
Onko lunta? Tääl on viikon sisään paistanu 2x aurinko tai joku ufo kumminki. Aamulla oli lunta tullu, mut en usko kun ei herättyäni missään näkyny. Varmaan jotain tomua.

Ei oo, eikä varmaan tuu - tai siihen ainakin nyt olen alkanut uskoa. Täällä on ollut pari viikkoa melko aurinkoista, en muista montaa sadepäivää - vielä kun päivä pitenisi sen verran että ehtisi siitä ulos asti nauttimaan. Mut on ne tähdetkin (sen verran mitä kaupungissa pystyy näkemään) aika kivoja.