Kuulumisia

Kuulumisia

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 28.09.2019 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.09.2019 klo 16:39

Ystävällä oli eilen isot juhlat. Olo on yllättävän hyvä, joskin aika väsynyt. Kävimme rääppiäisissä syömässä eilisiä tähteitä (juhlapaikka oli siivottu jo aamulla, eli auttamaan emme ehtineet), lähtiessä työnnettiin vielä oluet käteen. Juna kotiinpäin lähtee keskellä yöllä, joten olemme hotellissa vielä tämän päivän. Kallista, mutta ehkä se ettei tarvitse kuluttaa päivää raahaten rinkkaa ympäri kaupunkia on sen arvoista.

Käyttäjä kirjoittanut 20.06.2021 klo 09:28

Hei soroppi. Minulla oli ihana risteily. Maskia suositeltiin käytettäväksi, ja jotkut sitä käyttivätkin, minullakin oli aina välillä. Nyt se on koettu, ja odottelen tässä pyörähtääkö tililleni rahaa veikkauksesta, en ole varma voitostani.  😁😴

Käyttäjä kirjoittanut 20.06.2021 klo 17:54

Sulla onnen vuosi. 👍🌿

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.07.2021 klo 18:15

Kappas, ikkunasta kuuluu ehtookellojen ääntä. Alkaa ilmeisesti vähän viilentyä, tai sitten olen vaan viimeinkin löytänyt riittävän vilpoisat vaatteet. Ehkä lähden lenkille pian - paluumatkalla pitäisi ostaa multaa, taimet riutuvat liian pienissä ruukuissa kun en ole ehtinyt niitä isompiin siirtämään. Poikakaveri laittoi kuvan, hänellä tomaatintaimissa jo ensimmäiset kukat.

Kävin eilen verenluovutuksessa, ja yllätyksekseni se kävi aika pahasti voimille. Yleensä ei ole niin ollut, mutta hemoglobiini oli lähellä luovutusrajoja (ensimmäisellä mittauksella hieman alle, mutta hoitaja sanoi että voidaan ottaa uudestaan kun hän ei ollut ehkä odottanut kudosnesteitä kunnolla pois) eli ehkä se vaikuttaa. Sain joka tapauksessa rautakuurin mukaan. Illalla käydessäni suihkussa otin siteen pois miettimättä miten vaikeaa se olisi saada ilman apua takaisin, mutta onneksi se onnistui - pistokohta tihkui vielä, ainakin silloin kun kättä ei pitänyt koholla.

Olen nähnyt herännyt parina viime yönä painajaiseen, mutta ollut sen verran väsynyt että nukahtaminen sujuu ongelmitta. Töissä hommat on kasaantuneet ja porukassa on muutenkin ollut hieman kuormittavaa kahnausta - mutta eiköhän siitä selvitä, hoidan omat hommani, pidän pään matalana ja yritän olla tuntematta syyllisyytä siitä etteivät kaikki tule toimeen keskenään. Syömiset meni viime viikolla ehkä lisääntyneeseen stressiin liittyen vähän pipariksi, söin parina päivänä vain lounaan ja korvasin iltaruoan vain sipseillä. Herkut vetävät yleensä puoleensa enemmän sen jälkeen kun kumppani on lähtenyt omilleen - hassumpi voisi arvailla että yritän paikata napostelulla ikävää, mutta voi myös olla että herkuttelutaipumus tulee herkemmin esiin kun kukaan ei ole näkemässä.

Käyttäjä kirjoittanut 03.07.2021 klo 20:18

Hyvä, ett elonmerkin laitoit Soroppi 🌿

Verenluovutuksessahan se on suht suuri määrö, mikä luovutetaan... Ja näillä kuumuuksilla verta oma kehokin kaipaa. Nestettä...

Työ on hyvä juttu mutta ei siinä että työntyy uniinkin:/ Omassa kesässä haastava työputki edessä, josta osa sekoittunut uniin, tai sekoittanut unia. Jo nyt, vaikka viikkoja vielä ennenkuin paineisin aika. Työkaverit tuntemattomia, työnkohteet uusia vilkkaita erityisiä... Ei auta kuin nyt levätä ja nauttia näistä ajoista ilman työn aikatauluja. Välillä olo ok, ja välillä siintää jossain synkkä pilvi...

Herkut on mulle osa kesää ja lomaa... en jaksa vaatia itseltä talviasenteita, nautin nyt hyvistä nameista, ostin jopa pussillisen irtokarkkeja. Mukavampi käydä lenkillä kun on enemmän syytäkin lenkille 🙂

🍀  🍓    Hyvää kesää!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.07.2021 klo 19:38

mä en saa verta luovuttaa ees. En viitsi ees koittaa onneani. Menisin vaan huonompaan kuntoon siitä.

TOivottavasti rautalääke sopii sulle ja on hiukan auttanut. Mulle ei sovi mikään rautalääke, ainakaan ne vahvimmat. Pitäisi varmaan alkaa syä, mut sitä ennen saada labralähete. Ferritiini varmaan matalalla ku huippaa ja tulee ihme mustelmia ja on väsynyt. Mut sit taas en halua sitä rautalääkettä ja niitä mahakipuja.

Käyttäjä kirjoittanut 06.07.2021 klo 20:15

Hei soroppi. Minäkin kävin kerran luovuttamassa verta ja kokoajan tulee postia että minua kaivataan luovuttamaan verta.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 07.07.2021 klo 19:51

Kappas, mullakin oli maha viime yönä kipeä mutta en yhdistänyt sitä mielessäni rautalisään vaan vain kylmään eväspastaan, jota vedin napaani illalla kun olin liian väsynyt laittaakseni ruokaa.

Keskustelua, tsemppiä tuleviin työhaasteisiin!

Mä siirryin tilapäisesti toiseen hommaan ja elän nyt pitkää työmatkaa, reilu puolitoista tuntia suuntaansa. Yritän haalia julkisiin kulkuneuvoihin jotain rentouttavaa tekemistä että voisi sillä ajalla palautua edes vähän. Jos jaksan kävellä edes yhden suunnan toisessa päässä, se tasapainottaa vähän sitä ettei lenkkeilylle ole juuri nyt aikaa.

Kumppani viestitti ostaneensa mulle lahjan, ilmalla täytettävän tyynyn telttaöitä varten. Lämmitti, ihanaa saada tuollaisia uutisia ilman mitään erityistä syytä.

Käyttäjä kirjoittanut 08.07.2021 klo 05:52

Näin kummallista unta siitä kuinka lapsi täydentää vanhempaansa elossa olo aikansa. Jos vanhemmalla on sairaus, se tulee tasapainottaa lapsen elämällä, sitten heräsin.  😁😴/😂😴

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 09.07.2021 klo 18:27

Ihme unia sinulla, kivaa 🙄

Olen menossa keskustaan tapaamaan lukiokavereita joita en ole nähnyt vuosiin. Jännittää, enimmäkseen hyvällä tavalla, vähän.

Muuten menee varmaan viikonloppu töissä - en ole varma olisiko pitänyt pontevammin vaatia aikataulujen muutosta niin etten joutuisi siihen. Mutta esimies oli jäänyt käsitykseen että työskentelen mielelläni viikonloppuna, enkä halunnut ruveta siitä riitelemään koska olin aiemmin sanonut että poikkeustilanteessa menköön. Hirvittää kyllä vähän, viikkokin tuli jo painettua niin pitkää päivää.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 4 kuukautta sitten. Syy: toiston poisto
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 11.07.2021 klo 19:57

Juna puksuttelee lähemmäs kotia. Taivas on sininen kupoli, monettakohan viikkoa putkeen. Tuntuu että helteet ovat jatkuneet ikuisuuden. Uusi normaali, tällä lämpenevällä planeetalla? Moni ei siitä ehkä selviä. Luin tänään artikkelia ympäristösurusta ja sille tilan antamisesta.

Kotiin päästyä pitää laittaa jotain ruokaa, ellen huomaa matkan varrella jotain edullista jota tekisi mieli. Eilen satuin kauppaan viimeistä käyttöpäivää varten alennuslaputettujen tuotteiden aikaan; illalliseksi oli sitten savulohisalaattia. Jos ei muuta jaksa, on siellä ainakin leipää ja juustoa ja suolakurkkua.

Käyttäjä kirjoittanut 12.07.2021 klo 21:15

Hei soroppi. Hellettä jatkuu, mutta on hyvä ettei vielä tule syksy ja talvi, niitä ehtii murehtia sitten kuin ne tulevat. Minulla on huomenna rinta tutkimukset, olivat havainneet jotain vain jota pitää vielä tutkia mammografia seulonnoissa. Huomenna tiedän asiasta enemmän. 😪

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.07.2021 klo 15:33

Pikemiten, murehdin kyllä enemmän ilmastonmuutosta (sitä että syksyt ja talvet käyvät harvinaisiksi tai ainakin muuttuvat kovasti siitä mitä ne nyt ovat). Kesät ja hellesäät tuskin ovat katoamassa mihinkään, niin uskon.

Toivottavasti rinnassa oleva juttu ei ole mitään vakavampaa!

Mun pitää lähteä käymään taas koronatestissä, vaikka olen aika varma että yskäisyt päivä pari sitten johtuivat vain pölystä tms, ja eilinen päänsärky ja hetkellinen lämmönnousu nestehukasta ja kuumasta asunnosta. Mutta sittenhän senkin tietää, ja saa taas liikkua normaalisti.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 4 kuukautta sitten. Syy: lisäys
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.07.2021 klo 20:15

Olin pari päivää mökillä. Tänä aamuna kävin keräämässä lakkoja - jos ne kylmäkalleilla pysyisivät kotimatkan ajan sen verran viileinä että niitä voisi pakastaa. Suolla oli hyvä kävellä, alusta jousti jalan alla niin että tasapaino oli keinuvaa vähän niin kuin laivassa. Otsassa on paarmanpurema, jota en kerätessäni tai myöhemminkään tuntenut ollenkaan - kotiin palatessa vain huomasin verisen läntin.

Käyttäjä kirjoittanut 20.07.2021 klo 07:48

Hei soroppi. Minä odotan yhteydenottoja hakemistani työpaikoista.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.07.2021 klo 19:28

Pikemiten kirjoitti:
Hei soroppi. Minä odotan yhteydenottoja hakemistani työpaikoista.

Toivottavasti tärppää.

Sain eilen illalla pitkästä aikaa hyperventilaatio-/paniikkikohtauksen. Kuljin ympäri kämppää, purin käsiäni ennen kuin tajusin mitä olin tekemässä ja itkin ääneen (onneksi? kämppis ei ollut kotona; toisaalta en tiedä olisiko tilanne eskaloitunut kohtaukseksi asti jos olisi ollut). Lopulta sain viestittyä asiasta poikakaverille jota pyydin soittamaan, ja olo alkoi helpottua.

Hermoston viritystilaa pitäisi saada tasattua, hidastettua. Tuntuu paradoksaaliselta että vaikka tiedän siihen keinoja, en saa aikaiseksi niitä käyttää.