keskustelua kirjoitti:
Lomaa elämästä ottaisin nyt het kesään asti.... kun voiskin kuin karhut käydä talviuneen ja herätä joskus kevään kirkkaampiin päiviin... ymmärsin kyllä mitä mietiskelit. Stressissä voi olle kyse asioiden suhteuttamisesta, asennevammasta itseä kohtaan?
Niin, tai sitten vain jotkut tilanteet sisältävät aika paljon paineita, tai asioita joita otan vastuulleni. Ehkä niistä tulee siinä vaiheessa jotenkin omanarvontunteeseen liittyviä asioita - haluan hoitaa ne hyvin, koska se jotenkin osoittaisi että olen hyvä ja kelvollinen tyyppi. (Vaikka mun arvon ei pitäis mitenkään riippua siitä, mitä tai miten saan asioita aikaan. Enkä usko että se riippuu... mutta vähän vakuuttelua se vaatii.)
Yksi tapa, jonka kautta minun on helpompi suhtautua omaan stressaamiseeni on ajatella että se kertoo siitä että välitän niistä asioista. Ne ovat minulle tärkeitä, ja siksi haluaisin hoitaa ne niin hyvin kuin mahdollista.
Irtiotto olisi kyllä välillä tarpeen. En tiedä tarvitaanko siihen välttämättä pitkää lomaa tai kesää (vaikka aurinko ja lämpö kyllä kelpaisi! Tai lumi ja metsän hiljaisuus illan hämärtyessä ja latu!), kunhan ehtisi palautumaan, istumaan rauhassa tee- tai kahvikupin ääressä, ja viettämään aikaa tärkeiden puuhien tai ihmisten kanssa.