keskustelua kirjoitti:
soroppi kirjoitti:
Tuntuupa tylsältä käydä päivittämässä tänne työkuulumiset. Kireä, stressaantunut, en edistynyt tänään ollenkaan niin kuin olisi pitänyt. Lenkille lähtiessä tunnistin hengityksestäni hyperventilaation enteilyä, mutta paniikkikohtausta ei tullut. Kovasti riippuu olot sen mukaan miten työt sattuu menemään.
Kuulostat aika urasuuntautuneelta ihmiseltä? Onneksi teitäkin on! ei taitaisi tämä maa muuten pyöriä?-)
Keikkoja tekevänä koen itseni tuurityöläiseksi. 'Tuuri* siksi että aika mäihä kun vielä mahdun tekijöiden joukkoon, 'työläinen' siksi kun myös pyrin aina parhaaseen tai lähes vieläkin parempaan? palkasta ei niin voi sanoa. Kutsumuksena tämän kai voi sanoa olevan, arvostusta en koskaan missään ainakaan suvun silmissä tule saamaan. Kerran katkennut, kuin aina oisi poikki. Enemmän pätemiselläkö tuon asennevamman saisi poistettua? - epäilen. Toivotonta tässä suvussa 😣
<ul id="bbp-topic-revision-log-308977" class="bbp-topic-revision-log">
<li id="bbp-topic-revision-log-308977-item-308978" class="bbp-topic-revision-log-item">Muokattu kirjoittajan toimesta 22 tuntia, 28 minuuttia sitten. Syy: lisäys
Urasuuntautunut kyllä olen, mutta siihen ehkä vaikuttaa enenmmän se, että olen alalla, jolla päteviä/hyviä tekijöitä on enemmän kuin paikkoja. Vaikka olen tietyllä tavalla jo nyt etuoikeutetussa asemassa työni suhteen (tiedän että moni tekee vastaavia hommia lyhyitä pätkiä ihan ilmaiseksi - ehkei nyt ihan vuositolkulla kuitenkaan), takaraivossa on koko ajan pieni pelko että jos en suorita nyt raivokkaasti, seuraava paikka jääkin saamatta. Eli enemmän minua varmaan ajaa pelko mukavaksi kokemani elämän muuttumisesta, kuin epäitsekäs halu pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä. (Palkka on niin pieni että ei se kyllä ainakaan verojen kautta tapahdu...)
Olisi kiva ajatella, että ehkä tekemästäni voi olla joskus hyötyä jollekin - mutta se on sellaista haihattelevaa, ja joka tapaksessa pitkällä aikajänteellä tapahtuvaa; ehkä joskus tulevaisuudessa tekemäni voivat sysätä jotakuta toista eteenpäin, osallistua ketjureaktioon joka johtaa uusiin mahdollisuuksiin - ihan toisin kuin vaikka hoitoalalla, missä apu (ja tarve!) on konkreettista ja välitöntä. Nostan hattua kaikille siellä vakituisille tai keikkaa tekeville 😊
Kuulostaa tosiaan siltä, että sukusi suhtautuminen kertoo enemmän suvustasi kuin sinun elämänpolustasi... Siellä ei taida olla kovin montaa jotka olisivat samalla alalla? Se varmaan vaikuttaa, toisten tekemisiä tai olemista on helppo väheksyä jos ei ole itse ollut samoissa saappaissa. Hyväksynnän toivo ja tarve ihmisiltä joiden kanssa on pakosta tekemisissä on ymmärrettävää, mutta kuten itsekin totesit - asennevammoihin on vaikea vaikuttaa.