Pikemiten kirjoitti:
Toivottavasti et rupea riitelemään kanssani politiikasta tai muusta. Minulla on sellainen käsitys etteivät politikot paljoa erillaisia asioita kannata, mutta pienet erot ovat suuria koetin kiviä heidän suhteissaan toisinajattelijoihin. Eikä nuo puolueet ole kuin periaatteista eri mieltä, ja siitä etteivät voisi tulla toimeen toisella tavalla. Mitä mieltä sinä olet?
Luulen että poliitikkojen on asemansa puolesta pakko ottaa kantaa asioihin selvästi voimakkaasti (joskus jopa kärjistäen), jotta äänestäjille välittyy selvä käsitys siitä mitä he kyseistä poliitikkoa tukiessaan saavat. Jos mennään arvokeskustelussa hyvin abstraktille tasolle, en tiedä erottuuko puolueiden arvopohjissa kovinkaan suurta eroa (useimmat tuppaavat kannattamaan sitä mikä on muodissa - tasa- ja ihmisarvoa, jne, koska sanoutumalla julkisesti irti jostakin niistä nousisi liian suuri häly), mutta keinoissa, joilla noita arvoja yhteiskunnassa pyritään eri puolueiden välillä toteuttamaan on suuria eroja. (Toki voi olla, että tämä on vain oman poliittisen kuplani tuottamaa harhaa.) Ja siinä, mitä asioita juuri tällä hetkellä pidetään tärkeänä, tai mihin rahoja jaetaan.
Joo, mutta olen samaa mieltä, koetetaan välttää politiikasta (ja muustakin) riitelyä Pikemiten 😉 Hauskaa että olet kiinnostunut siitä ja yhteisistä asioista. 👍
Olen tehnyt töitä tukka putkella; mutta hiustyylii voi kyllä johtua myös siitä että edellisestä suihkusta on sen verran aikaa, että lettinuttura on muuttunut pysyväksi. Tuntuu että sain tänään paljon aikaan. Nyt voisi käydä pienellä kävelyllä/lenkillä, ja sitten siirtyä suihkuun, syömään ja nukkumaan, että huomenna on taas aivot virkeinä pohtimaan, keräämään, järjestämään ja rakentamaan tietoa ja ideioita. Tykkään mun työstä.