Kuulumisia

Kuulumisia

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 28.09.2019 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.09.2019 klo 16:39

Ystävällä oli eilen isot juhlat. Olo on yllättävän hyvä, joskin aika väsynyt. Kävimme rääppiäisissä syömässä eilisiä tähteitä (juhlapaikka oli siivottu jo aamulla, eli auttamaan emme ehtineet), lähtiessä työnnettiin vielä oluet käteen. Juna kotiinpäin lähtee keskellä yöllä, joten olemme hotellissa vielä tämän päivän. Kallista, mutta ehkä se ettei tarvitse kuluttaa päivää raahaten rinkkaa ympäri kaupunkia on sen arvoista.

Käyttäjä kirjoittanut 10.08.2020 klo 16:59

Ehdokkaaksi. Ja auttamaan järjestelyissä. Jos saisin siitä ammatin itselleni. 😁👍

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 13.08.2020 klo 10:41

Vau, se on vastuullista hommaa se. 👍 Ja vaikka ei ammattia irtoaisikaan, niin kokemuksesta kuntavaalityössä voi olla yllättävän paljon hyötyä seuraavia paikkoja hakiessa.

Olen nukkunut huonosti, tehnyt liikaa töitä, ja tuntuu etten edisty tarpeeksi. Perfektionismi lienee nyt pahin vihollinen mitä minulla on. Yritän muistuttaa itselleni että riittävän hyvä ei ole sama asia kuin paras mihin (rajattomilla resursseilla) pystyisin.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.08.2020 klo 20:55

Kävin kokeilemassa kiipeilyä, ja hitto että oli hauskaa! (Vaikka olinkin vähän peloisssani, useammin kuin kerran.) Useimpia reittejä en päässyt ylös asti, mutta puoliväliin kuitenkin, ennen kuin pyysin varmistamassa olevaa kaveria laskemaan alas. Kammo ei iskenyt pahemmin kuin yhdessä kohdassa, missä näin koko ajan seuraavaa jalansijaa etsiessäni miten pitkä matka tasaiselle alustalle oli, ja siitä oli hieman haastavaa irrottautua ja laskea paino turvaköyden varaan. Olen tyytyväinen, tätä haluan joskus kokeilla uudestaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.08.2020 klo 22:52

Mä oon kerran yläasteel ollu kiipeemäs, mut ei riittäny voimat nousta yhtään senttiäkään.

Käyttäjä kirjoittanut 16.08.2020 klo 21:08

Ei suunnitelmani toteudukaan. Joudui ojasta allikkoon. 😁👍

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.08.2020 klo 19:06

Hei saloka, pikemiten, kiva kun ootte kirjoitellut.

saloka kirjoitti:

Mä oon kerran yläasteel ollu kiipeemäs, mut ei riittäny voimat nousta yhtään senttiäkään.

Mitäpä tuohon vastaisi niin ettei kuulostaisi leuhkalta/alentuvalta - mulla oli peruskoulussa sama tilanne, inhosin telinevoimistelua, eikä käsivoimien ja painon suhde ollut lähelläkään että olisin pystynyt itseäni nostamaan*. En tiedä mitä matkan varrella tapahtui niin että se muuttui - harrastin jossain välissä useamman vuoden kamppailulajia mikä ehkä muutti minäkuvaani siitä ettei minulla ole käsivoimia siihen suuntaan että minusta on hauskaa kokeilla, onnistuisiko se sittenkin.

(*Eikä kyllä vieläkään - lauantaina käytin enimmäkseen jalkoja, vaikka kädet ja selkäkin tiesivät tehneensä jotakin seuraavana päivänä.)

Pikemiten kirjoitti:
Ei suunnitelmani toteudukaan. Joudui ojasta allikkoon. 😁👍

Joo, kävin lukemassa siitä muista ketjuista. Täytyy myöntää että olen siitä salaa vähän helpottunut - minun olisi voinut olla vaikeaa suhtautua siihen että kuulut perussuomalaisiin. Olisi voinut tulla riitaa politiikasta, vaikka eihän se sinua ihmisenä olisi mihinkään muuttanut 😊

Tänään oli töissä ihan mukava päivä. Kivaa vaihtelua ettei työpäivää lopettaessa tunnu pahalta. Sain varmaan viikonloppuna levättyä tarpeeksi.

Käyttäjä kirjoittanut 18.08.2020 klo 10:03

Pikemitenlle:

Taisit kuitenkin samantien nousta sieltä hymiöistä päätellen. 😀

Käyttäjä kirjoittanut 19.08.2020 klo 20:08

Toivottavasti et rupea riitelemään kanssani politiikasta tai muusta. Minulla on sellainen käsitys etteivät politikot paljoa erillaisia asioita kannata, mutta pienet erot ovat suuria koetin kiviä heidän suhteissaan toisinajattelijoihin. Eikä nuo puolueet ole kuin periaatteista eri mieltä, ja siitä etteivät voisi tulla toimeen toisella tavalla. Mitä mieltä sinä olet?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 19.08.2020 klo 22:52

Söin turhan paljon makeaa. Pari viikkoa aikaa seuraavaan deadlineen. Hengitän elokuun ilmaa, pimeää ja viileää. Tomaatit on kasvaneet melkein minua korkeammiksi, raakileet ovat kirsikoiden kokoluokkaa. Saa nähdä ehtivätkö kypsyä. Parina viime yönä on ollut liian kuuma nukkua, vaikka olen taas itsekseni. Pidän yöstä, viileästä tuulesta. Haluaisin viikata vielä puhtaat vaatteet pyykkikassista kaappiin ettei tarvitsisi miettiä niitä huomenna ennen kuin siirryn iltalukemisten pariin. Lainasin eiliseltä kirjastoreissulta sekalaisen kokoelman modernia, historiallista ja jonkin joka näyttää jännäriltä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.08.2020 klo 20:50

Pikemiten kirjoitti:
Toivottavasti et rupea riitelemään kanssani politiikasta tai muusta. Minulla on sellainen käsitys etteivät politikot paljoa erillaisia asioita kannata, mutta pienet erot ovat suuria koetin kiviä heidän suhteissaan toisinajattelijoihin. Eikä nuo puolueet ole kuin periaatteista eri mieltä, ja siitä etteivät voisi tulla toimeen toisella tavalla. Mitä mieltä sinä olet?

Luulen että poliitikkojen on asemansa puolesta pakko ottaa kantaa asioihin selvästi voimakkaasti (joskus jopa kärjistäen), jotta äänestäjille välittyy selvä käsitys siitä mitä he kyseistä poliitikkoa tukiessaan saavat. Jos mennään arvokeskustelussa hyvin abstraktille tasolle, en tiedä erottuuko puolueiden arvopohjissa kovinkaan suurta eroa (useimmat tuppaavat kannattamaan sitä mikä on muodissa - tasa- ja ihmisarvoa, jne, koska sanoutumalla julkisesti irti jostakin niistä nousisi liian suuri häly), mutta keinoissa, joilla noita arvoja yhteiskunnassa pyritään eri puolueiden välillä toteuttamaan on suuria eroja. (Toki voi olla, että tämä on vain oman poliittisen kuplani tuottamaa harhaa.) Ja siinä, mitä asioita juuri tällä hetkellä pidetään tärkeänä, tai mihin rahoja jaetaan.

Joo, mutta olen samaa mieltä, koetetaan välttää politiikasta (ja muustakin) riitelyä Pikemiten 😉 Hauskaa että olet kiinnostunut siitä ja yhteisistä asioista. 👍

Olen tehnyt töitä tukka putkella; mutta hiustyylii voi kyllä johtua myös siitä että edellisestä suihkusta on sen verran aikaa, että lettinuttura on muuttunut pysyväksi. Tuntuu että sain tänään paljon aikaan. Nyt voisi käydä pienellä kävelyllä/lenkillä, ja sitten siirtyä suihkuun, syömään ja nukkumaan, että huomenna on taas aivot virkeinä pohtimaan, keräämään, järjestämään ja rakentamaan tietoa ja ideioita. Tykkään mun työstä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2020 klo 21:21

Mä en ole kkirjastoon uskaltanu vielä. Enkä ees tiä onko täällä kirjasto auki. Samat kirjat siellä pyörii koko ajan. Mulla on edelleen remeksen pahan perimä kesken. Ei vaa jaksa lukea tällä hetkellä.

Voimia sulle!

Käyttäjä kirjoittanut 21.08.2020 klo 18:09

Kiva että viihdyt työssäsi.

Minä viihdyn omassa työharjoittelussani. On mukavaa vaihtaa mielipiteitä joskus, varsinkin kuin ei tarvitse riidellä. Sain työharjoittelustani aika kasan vanhoja kirjoja, joita voisin nyt viikonloppuna yrittää lukea, jos vain jaksan keskittyä kirjan lukemiseen, ja ostin pari Bronte´a netistä, vanhoja nekin. 😁👍

Käyttäjä kirjoittanut 22.08.2020 klo 15:29

saloka kirjoitti:
Mä en ole kkirjastoon uskaltanu vielä. Enkä ees tiä onko täällä kirjasto auki. Samat kirjat siellä pyörii koko ajan. Mulla on edelleen remeksen pahan perimä kesken. Ei vaa jaksa lukea tällä hetkellä.

 

Miten ois sarjikset? Aikoinaan luin veljen Tex Willereitä ja myöhemmällä iällä joskus selaan vaikka ne tarinat aika lailla toistensalaisia. Asterixit ja mitä niitä muita olikaan....

 

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 22.08.2020 klo 21:01

Uupumus ja siihen liittyvä mielialan lasku oireilevat, mutta juuri nyt ei ole aikataulujen puolesta mahdollista pitää viikonloppua vapaana. Lepään kunnolla sit parin viikon päästä, kun olen päässyt dl:n yli. Tein epäsäännöllisissä parin tunnin pätkissä, aamuyöstä, päivällä ja vielä vähän lisää illalla. Jos pystyisin huomenna saamaan suunnilleen saman verran aikaan, ensi viikko ja seuraava viikonloppu eivät tuntuisi niin uhkaavilta. Iltapäivällä päiväunilta herättyä olo oli synkkä, toivoton, mutta aikani itkeskeltyäni ja kahvi-/lukutuokion jälkeen se meni ohi.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 22.08.2020 klo 21:11

keskustelua kirjoitti:

saloka kirjoitti:
Mä en ole kkirjastoon uskaltanu vielä. Enkä ees tiä onko täällä kirjasto auki. Samat kirjat siellä pyörii koko ajan. Mulla on edelleen remeksen pahan perimä kesken. Ei vaa jaksa lukea tällä hetkellä.

 

Miten ois sarjikset? Aikoinaan luin veljen Tex Willereitä ja myöhemmällä iällä joskus selaan vaikka ne tarinat aika lailla toistensalaisia. Asterixit ja mitä niitä muita olikaan....

 

Mä luin Tinttiä ja Lucky Lukea, Asterixin lisäksi. Elfquest tuli mukaan joskus teinivuosina, ja vaikka se ei (fantasiamaailman ja paljaan pinnan puolesta, jos niistä ei satu tykkäämään) ehkä olekaan kaikkien juttu, ainakin ensimmäisten albumien tarinaa voin suositella.

Sitähän muuten voisinkin lukea seuraavan kerran kun uni ei tule!

Bronte yhdistyy mun mielessä tarinoihin englantilaisista naiskohtaloista joskus 1800-luvulla, mutta en muista yksittäisten kirjojen nimiä. Oletko aiemmin lukenut häntä, Pikemiten?