Kuulumisia

Kuulumisia

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 28.09.2019 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.09.2019 klo 16:39

Ystävällä oli eilen isot juhlat. Olo on yllättävän hyvä, joskin aika väsynyt. Kävimme rääppiäisissä syömässä eilisiä tähteitä (juhlapaikka oli siivottu jo aamulla, eli auttamaan emme ehtineet), lähtiessä työnnettiin vielä oluet käteen. Juna kotiinpäin lähtee keskellä yöllä, joten olemme hotellissa vielä tämän päivän. Kallista, mutta ehkä se ettei tarvitse kuluttaa päivää raahaten rinkkaa ympäri kaupunkia on sen arvoista.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.06.2020 klo 19:33

Mukavaa jos kotona/parvekkeella on viihtyisää. Mie olen nyt mökkioloissa - lattialle on kulkeutunut havunneulasia ja matoilla juoksee silloin tällöin muurahaisia mutta se ei haittaa, niin kauan kun pysyvät poissa sängystä/nojatuolista/ruokapöydältä. Olen uinut ahkerasti, vaikka epäilenkin järviveden puhtautta - luulen että vartalolle ilmestyneet näppylät saattavat johtua siitä. Pitäisi huuhdella uinnin jälkeen sadevedellä. Kävin tänään juoksemassa, ja uskaltauduin isoon mäkeen - mikä osoittautui hyväksi ratkaisuksi, ylös hissukseen hiirenaskelin hölkyteltyäni tuntui että alas tuli suorastaan lentäen. Ajatuksetkin eksyivät ihan uusiin sfääreihin, nyt pitää vaan kirjoittaa ideat ylös ennen kuin ne katoavat. Mäkitreeniä 😅

Käyttäjä kirjoittanut 19.06.2020 klo 08:22

Hei. Koulussa opettajat antoivat minulle jo kesäloma käskyn. Olen kuuluma ollut niin ahkera että olen ansainnut kesälomani nyt jo. Kouluun pitää palata 4. päivä elokuuta.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.06.2020 klo 05:26

Kiva että opettajat huomasivat ahkeruuden, Pikemiten! Jäätkö mielelläsi lomalle?

Suunnittelen pitäväni viikon/kaksi lomaa heinäkuussa, vaikka samaan aikaan tuntuu siltä ettei nyt ole hyvä tilanne siihen.

Käyttäjä kirjoittanut 20.06.2020 klo 11:23

Mielelläni jään lomalle.

Kuulostaa mahtavalta tuo sinun tilanteesi loman suhteen. Toivottavasti olet onnellinen?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.06.2020 klo 19:16

En oikein tiedä. Mutta en ole onnetonkaan, joten se ei ole mikään ongelma. Juuri nyt olen huonosti viime yönä nukkuneena väsynyt, joten ehkä se johtuu siitä. Ajatus lomasta on stressaava, koska jouluna mietin että tämä on nyt sitten viimeinen loma jonka sallin itselleni ennen projektin valmistumista. Mutta kai se on pakko, koska liikaa töiden tekeminen on epäterveellistä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.06.2020 klo 19:29

Moi

Miten voit, nyt tällä hetkellä?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 21.06.2020 klo 13:39

Ai hei täälläkin saloka; laitoin sulle juuri toisessa ketjussa viestiä 🙂 Tällä hetkellä voin ihan hyvin, vanhemmat lähtivät äsken. Pitää viestitellä veljen kanssa käykö hänelle että käyttäisin mökkiä karanteeniajan loppuun asti, vai haluaako hän tänne nyt kun jäi lomalle.

Mun vanhemmat oli täällä juhannuksen ja isä kaljoitteli molempina päivinä, vaikka ei onneksi tukkihumalassa ollutkaan. Olo kiristyi, kuitenkin, sen verran että valvoin molempina öinä useampia tunteja ennen kuin onnistuin nukahtamaan uudestaan. Ristiriitaista, että vaikka samaan aikaan tuntuu hyvältä nähdä niitä, tuntuu myös siltä ettei se ole minulle terveellistä. Äiti oli väsynyt, ja illalla se ehkä taittui ärtymykseksi siihen mummon tarvitsevuuteen ja siihen, että mummo pyytää apua lähinnä häneltä; tai sitten se johtui siitä että isä oli sen verran päissään, että jutut tuntuivat tyhmiltä. Vähän syyllinen olo siitä etten ole saanut iskälle sanottua että ärsyttää kun hän juo - se ei aina häiritse paljoa, mutta en kyllä tiedä tapauksia joissa se seuraa parantaisikaan. Mielessäni kävi vanha tuttu loukkaantunut ajatus, että olemmeko me äidin kanssa niin kurjaa seuraa ettei sitä selvin päin kestä. Onneksi se on enemmän poikkeus kuin sääntö, ja silloin suhtautumiseni vaihtuu sääliin - ehkei se osaa muutenkaan käsitellä vaikeampia tunteita tai rentoutua.

No mutta, kuitenkin. Minun ei tarvitse siihen puuttua, eikä sitä katsella nyt kun lähtivät kotia. Vuoden pisin päivä - ehkä voisin kokeilla huvittaisiko käydä pitkä lenkki läheisellä luontopolulla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.06.2020 klo 17:30

Tiedän millaista se on kun isä kaljottelee ja äiti äksyilee. Mut nykyään isä ei juo enää, mut äiti äksyilee. Monet kerrat olen kuunnellu niiden riitoja. Kun kumpikaan ei lopeta ennen kun menen isälle sanoo et ole sä sentäs nyt hiljaa niitä loppuu joskus.

Puhuttiin yks päivä tytön kans juomisesta. Hän sano rt uv:na hän joi 3 lonkkuu ja vähän kossuu, eikä missään tuntunu. Kaikki lonkut ja siiderit on hänelle liian makeita. Ei hän halua jua. Eikä mennä baareihin. Hän ei haluu olla känniläisten seurrassa ees.  Vähän niin ku mä. Molemmilla on alkoholitoleranssi suuri. Ehkä mun ei tarvii pelätä syksyllä et hän vetää pään täyteen.

Anteeksi kirjoitusvirheet. Sormi painaa välillä tuplaten kirjaimia ja vääriä kirjaimia. Omituinen ongelma mulla.

Käyttäjä kirjoittanut 23.06.2020 klo 12:44

Mukavaa juhannuksen jälkeistä aikaa, ja aurinkoisia päiviä. Kiva että pääsit lomalle vanhempien luokse. Minun vanhempani ovat hautausmaalla.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 24.06.2020 klo 10:37

Kiitos, Pikemiten 🙂 Suretko sitä että vanhempasi ovat jo kuolleet, vai onko siitä sen verran aikaa että olet jo ehtinyt sopeutua?

Käyttäjä kirjoittanut 24.06.2020 klo 15:19

Olen jo sopeutunut, välillä on ikävä, mutta se menee ohitse kun ajattelen äitiä ja isää.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 24.06.2020 klo 22:42

Mukavaa kuulla pikemiten, että muistaminen/ajatukset auttavat ikävään 🙂

Mulla on ylihuomenna ukin hautajaiset, joten huomenna pitää siirtyä vanhempien luo. Työkuvioissa tuli yhtäkkiä maanantaina tiukemmat deadlinet, joten en ole ehtinyt paljon muuta miettimään - puristusta nyt ainakin ensi viikolle, hautajaispäivä ja paluumatkapäivää lukuunottamatta. Toisaalta hyväkin etten ole ehtinyt miettimään/stressaamaan hautajaisia ennakkoon - en tiedä mitä odottaa.

Joku pörisevä ötökkä surahtelee silloin tällöin edestakaisin, mutta hämärässä mökissä tummaa seinää vasten ei ehkä mahdollisuutta nähdä mikä se on, saati pyydystää ja viedä sitä ulos. Varmaan tullut sisälle kun on niin kuuma.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 25.06.2020 klo 22:10

Väsymys, ärtymys, levottomuus. Ehkä pitäisi vain pestä hampaat ja siirtyä kirjan kanssa petiin.

Käyttäjä kirjoittanut 27.06.2020 klo 08:29

Miten hautajaiset menivät?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 27.06.2020 klo 13:46

Ihan ok, ne olivat haikealla tavalla kivat. Itkin vähän enemmän kuin olin odottanut, mutta sellaista painostavaa tunnelmaa tai äkillistä romahtamista jota olin vähän etukäteen pelännyt, ei tullut. Äiti oli ehkä fiksu kun laittoi minut istumaan kirkossa mummon viereen, niin että minulla oli sellainen olo että minulla oli tehtävä ja olin tarpeellinen. En tiedä oliko minusta mitään hyötyä, mutta itselleni oli varmaan hyödyksi/tärkeää olla siellä.