Kuulumisia

Kuulumisia

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 28.09.2019 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.09.2019 klo 16:39

Ystävällä oli eilen isot juhlat. Olo on yllättävän hyvä, joskin aika väsynyt. Kävimme rääppiäisissä syömässä eilisiä tähteitä (juhlapaikka oli siivottu jo aamulla, eli auttamaan emme ehtineet), lähtiessä työnnettiin vielä oluet käteen. Juna kotiinpäin lähtee keskellä yöllä, joten olemme hotellissa vielä tämän päivän. Kallista, mutta ehkä se ettei tarvitse kuluttaa päivää raahaten rinkkaa ympäri kaupunkia on sen arvoista.

Käyttäjä kirjoittanut 28.03.2020 klo 17:07

Minä olen nukkunut hyvin viime yönä.

Vastasin sinulle soroppi esittämääsi vaikeaan kysymykseen pariin kertaan, voit valita mieleisesi vastauksen. Pikemiten.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 29.03.2020 klo 19:00

Pikemiten kirjoitti:
Vastasin sinulle soroppi esittämääsi vaikeaan kysymykseen pariin kertaan, voit valita mieleisesi vastauksen. Pikemiten.

Ahaa, pitääpä käydä tarkistamassa. Kiitos tiedosta🌷

Olen nyt surullisella mielellä, ehkä uupumukseen liittyen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.03.2020 klo 21:28

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 30.03.2020 klo 16:54

Kiitos saloka. Lohduttaa kun olet olemassa!

Kävimme viikonloppuna patikoimassa läheisellä suojelualueella, ja jäimme autiolle nuotiopaikalle yöksi telttaan - mutta sään äkillinen jäähtyminen aiheuttikin sen ettei kolmen vuodenajan makuupussit ihan riittäneet, ja lopulta päädyimme lähtemään kotimatkalle heti kun aamulla oli riittävän valoisaa pakkaamiseen. Eilisen kuumeenmittailun  tuloksena oli lopulta molemmilla pientä lämpöä, mutta se liittyy luultavasti enemmän kylmettymiseen / seonneeseen termostaattiin kuin virukseen. Joka tapauksessa, varmuuden vuoksi nyt jää taas kaupassakäynnit/ulkoilut väliin kunnes on useampi täysin oireeton päivä takana. (Vessapaperia ja ruokaa on, ei siis tartte huolehtia.)

Aurinko paistaa, lumikuurojen lomassa.

Tänään kuitenkin ollut taas ihan hyvä olo, joten päivä on kulunut etätöissä. Kysyin viime viikolla aikatauluneuvoja henkilöltä jonka kanssa en tullut niin hyvin juttuun kun työskentelimme vielä samassa rakennuksessa - ja vaikka saamani ohje olikin erilainen kuin mitä halusin, on tavallaan helpottavaa antaa se päätösvalta (ja vastuu) muille. Nyt kuitenkin sellainen olo että saan käyttää tähän niin paljon aikaa että olen varma siitä että se menee oikein, mikä on helpottavaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.03.2020 klo 12:30

toivottavasti vaan kylmentysitte, ettei ole tätä kiertävää koronaa. Mut kyl flunssakin on kamala. TOivon että olette jo jotenkin parantuneet, ettei ainakaan ole vointi menny pahemmaksi.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 01.04.2020 klo 00:03

Terve on olo jälleen. Tuntuu että ihan suotta olen yliherkkä jokaiselle pikkuoireelle, tai yritän niiden avulla herättää huomiota - mikä ei ole tarkoitus, ainakaan tietoisesti.

(Vähän hävettää silti - ehkä olen soveltanut samanlaista logiikkaa ajatellessani, että jos minua kiusattiin koulussa, sen täytyi olla minun syyni, koska minussa oli jotain mihin kiusaamaan taipuvaiset ihmiset pystyivät tarttumaan.)

Pöh. Olen väsynyt. Enkä halua mennä nukkumaan. Mutta ehkä pesen kuitenkin hampaat ja menen kirjan kanssa sänkyyn - silmät menee kiinni sitten kun on mennäkseen. Niin on käynyt viime aikoina nopeasti.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 6 kuukautta sitten. Syy: selvennys
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 04.04.2020 klo 20:03

Ulkoilin melkein koko päivän, nyt viluttaa ja väsyttää. Saatiin asia järjestymään niin että poikakaveri ajoi minut aamupäivällä lähtöpisteeseen ja haki sitten toisesta päästä kun laitoin viestiä että inspiraatio alkaa loppua. Polulla liikkui muitakin mutta yritin astua sivuun ja jättää reilun hajuraon, etten levittäisi vahingossakaan mitään. Varpaankynsi söi reiän viereiseen varpaaseen, mutta nyt siinä on jo laastari. On kevät.

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2020 klo 10:53

...voi hyvin ja hyvää pääsiäistä...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.04.2020 klo 11:10

Kiitos Pikemiten. Hyvää pääsiäistä myös sinne!

Käyttäjä kirjoittanut 16.04.2020 klo 14:19

Onneksi Pääsiäinen meni menojaan, ja arki alkoi. Nyt tapahtuu jo jotain. On ollut vaihtelevaa säätä, lunta, loskaa, vettä, aurinkoa, ja pilvistä. Aivastuttaa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.04.2020 klo 18:10

Pikemiten kirjoitti:
Onneksi Pääsiäinen meni menojaan, ja arki alkoi. Nyt tapahtuu jo jotain. On ollut vaihtelevaa säätä, lunta, loskaa, vettä, aurinkoa, ja pilvistä. Aivastuttaa.

Mikä arjesta tekee mukavamman kuin pääsiäisestä, sekö että arkena tapahtuu enemmän? Mulle teki pitkä viikonloppu ihan hyvää. Täällä paistaa juuri nyt aurinko, ja kevät alkaa jo muistuttaa enemmän kesää. Tein tänään vähän aikaa töitä parvekkeella.

Käyttäjä kirjoittanut 17.04.2020 klo 15:03

Hei. Liityi tänään uni-tutkimukseen mukaan. On arki minusta mukavampaa kuin pyhäpäivät, jotenkin sillä tavalla että arkena on enemmän tekemistä kuin viikonloppuisin, vaikka voihan hommia jatkaa viikonloppunakin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.04.2020 klo 16:36

tallustelin täälläkin.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 19.04.2020 klo 01:50

Mä taidan kyllä usein pitää viikonlopuista enemmän, ainakin silloin kun en ole erityisen stressaantunut töistä, ja pystyn sen puolesta rentoutumaan. Silloin on enemmän aikaa tehdä mitä haluaa, kun taas arkena päivissä oleva ohjelmaton/vapaasti täytettävä aika jää usein kovin lyhyeksi.

saloka kirjoitti:
tallustelin täälläkin.

Mukavaa että poikkesit. 🙂

Kaveri osti viime viikolla lautapelin, jonka parissa on kulunut tänään melkein koko päivä. Unettaa, parempi siirtyä pian petiin.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 6 kuukautta sitten. Syy: yritin korjata asettelua
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.04.2020 klo 18:31

Mietin eilen (vai oliko se toissapäivänä?) että taidan olla aika onnellinen. Tiedän ettei se kestä ikuisesti, mutta haluan nauttia auringosta ja tyvenestä nyt niin kauan kuin sitä kestää. Elämä näyttää tällä hetkellä miellyttävät kasvonsa - on stressinaiheita, on huolia, mutta henkilökohtaiset asiat tuntuvat käsiteltävän kokoisilta. Maailmanlaajuiset asiat, vaikka olenkin tosi pahoillani niiden puolesta joita asia koskettaa, ovat itselle vielä toistaiseksi etäisiä, tai sitten keskityn pitämään ne etäällä, nyt kun rajoituksiin on sopeutunut. (En tiedä milloin pääsen seuraavan kerran Suomeen - juuri nyt näyttää siltä että joudun odottamaan karanteenimääräysten hälventymistä, jos loma-aikaan yrittäisin vierailun mahduttaa.)