Kuulumisia

Kuulumisia

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 28.09.2019 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.09.2019 klo 16:39

Ystävällä oli eilen isot juhlat. Olo on yllättävän hyvä, joskin aika väsynyt. Kävimme rääppiäisissä syömässä eilisiä tähteitä (juhlapaikka oli siivottu jo aamulla, eli auttamaan emme ehtineet), lähtiessä työnnettiin vielä oluet käteen. Juna kotiinpäin lähtee keskellä yöllä, joten olemme hotellissa vielä tämän päivän. Kallista, mutta ehkä se ettei tarvitse kuluttaa päivää raahaten rinkkaa ympäri kaupunkia on sen arvoista.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 11.03.2020 klo 19:01

Jos kävisi huono säkä ja isäsi sairastuisi, ei kai se mitenkään voisi olla sinun syytäsi?!

Käyttäjä kirjoittanut 11.03.2020 klo 19:22

Hei soroppi. Kuinka käsi jaksaa? Minulla on sellainen olo, että olen saanut jonkunlaisen pöpön, maha kipeä ja keuhkoihin sattuu, vähän lämpöä. Saattaa olla mahatautia, sitä on nyt liikkeellä. Koulussa oli pari ihmistä influenssassa pari viikkoa sitten. Heille nousi kova kuume äkkiä. Ei varmaankaan sama tauti minulla. 😫😴

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.03.2020 klo 18:54

Hei Pikemiten, toivottavasti paranet pian! Varmaan nyt jos on flunssaoireita, kannattaa pysyä kotona. Käteni on jo ihan kunnossa ja olen pysynyt kai terveenä, ahdistuneena vain. Parin viikon päästä on tiedossa sosiaalinen tilanne joka voi onnistuessaan olla tosi mukava, mutta joka myös pelottaa minua tosi paljon. Kaikki minussa vastustaa menemistä uusien ihmisten seuraan, vaikka tiedän sen olevan välttämätöntä sen kannalta että voin tutustua ihmisiin, ja parhaassa tapauksessa saada kavereita tältä paikkakunnalta.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 13.03.2020 klo 01:04

Parempi olo, kurkkuunkaan ei enää koske. Katsottiin poikaystävän kanssa elokuva (Force majeure/Turisti) jonka olin katsonut itsekseni joskus vuosia sitten. Ruoka-aikaan ei ollut kovin nälkä mutta elokuvan aikana tunne palasi, joten söin vielä palan happamahkoa leipää ennen hampaiden pesua.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.03.2020 klo 20:41

Nousin puolen seitsemän maissa, kun huomasin maanneeni ja valveilla ja miettineeni työasioita jo pidemmän aikaa. Ajatuksena oli ehkä, että jos aloitan työt aiemmin voin myös lopettaa ne jo iltapäivän puolella... mutta se ei ihan toteutunut, koska kännykän katsominen sai huomion muualle. Nyt seison auringon lämmittämällä matolla ja odotan että pasta kiehuu.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.03.2020 klo 20:48

Lievä päänsärky, ehkä nestehukkaa tai laskevaa verensokeria. Mutta lenkki ja ruokaostokset ja pyykit hoidettu. Poikakaveri sanoi haluavansa laittaa ruokaa mutta haluaa katsoa yhden vartin päästä alkavan ohjelman ensin. Mun pitää varmaan syödä jotain ennen sitä, ettei tule nälkäkiukku.

Käyttäjä kirjoittanut 17.03.2020 klo 10:31

Terve, mullakin iski eilen päänsärky kun en ollut juonut varmaan mitään pitkään aikaan. Nyt laitan muistuksen puhelimeen ja juon joka tunti muutaman desin. Ei ole oikein jano, kun ei tule liikuttua niin paljon. Eikä kyllä nälkäkään.

Mistä te katotte elokuvia? Minä Netflixistä. Siellä on nyt se uusi juttu, Suomen katsotuimmat. Mutta löydän vain sen mikä tulee etusivulle mutten kaikkia. Tiedätkö tuon? Otin myös Viaplayn ilmaisjakson mutta sepä ei sitten meillä kunnolla toimi, joten en viitsi katsoa. Minä ehkä pääsen etäopettajaksi yhdelle kurssille.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.03.2020 klo 08:56

Meillä on HBO:n tilaus, mutta on mietitty että vaihdettaisiin se ehkä johonkin toiseen, kun sarjoissa ei ole viime aikoina löytynyt inspiroivia. Siinä myös vaikea löytää listaa, mitä kaikkea sieltä on mahdollista katsoa - yläpalkissa on kyllä haku josta voi hakea ohjelman nimellä, mutta jos sitä ei muista/tiedä niin voi voi. HBO:lla sivua alaspäin skrollatessa tulee genre-otsikoita, joita klikkaamalla pääsee selaamaan siihen kategoriaan kuuluvia ohjelmia mutta ei siitäkään hirmu hyvin näe mitä kaikkea sivu sisältää.

Etäopetatko mielelläsi, jos mahdollisuus realisoituu?

Käyttäjä kirjoittanut 18.03.2020 klo 10:30

Kyllä teen mielelläni etäopetusta, jos se on aikuisille. Koska siinä voi sanoa, että on lukihärö ja välillä tulee kirj.virheitä. Tai alan miettimään jotain ihan tavallista sanaa mitä en muista. Ja kuluu aika sitten hyvin, kun itse ohjelman tekoon menee aikaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.03.2020 klo 16:58

Sinulla, Soroppi, sujuvat etätyöt! Minä en ole tänään tehnyt oikein mitään. Järjestin kuiva-ainekaapin. Muuten en olisi sinne saanut kaikkia ruokia mahtumaan.

Mulla särkee vähän käsiä. Ihan kuin olisi kuumetta. Otin jo aiemmin siihen lääkettä. Eli nyt ei enää ainakaan lämmön pitäisi näkyä kuumemittarissa. Väsyttää. Mä juon vettä aiempaa harvemmin verrattuna sairaalassa oloon, jossa kuljin osan aikaa vesipullo kädessä yskän takia...

Toivottavasti pysyt/pysymme terveinä...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.03.2020 klo 00:04

Kuulostaa hyvältä maanvaiva! Just kun pääsin valittamasta ettei HBO:sta löydy hyviä sarjoja, alettiin katsomaan Westworldia. Se olikin parempi kuin odotin.

Kiva kuulla JP että sait kuiva-ainekaapin järjesteltyä! Toivottavasti pysytään terveenä tosiaan.

Mulla oli aiemmin illalla jonkinlainen henkinen romahdus, ja nyt olen ihan uuvuksissa. Pitää muuttaa suunnitelmia, sopeutua (kuten kai useimpien, näinä päivinä) - mutta tällä kertaa sen hyväksyminen oli kovin vaikeaa. Tuntuu ettei eettinen toimintatapa ole linjassa omaa mielenterveyttä tukevan toimintatavan kanssa. Se on vähän pelottavaa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 23.03.2020 klo 18:59

Ja niin vaan sekin paniikki (ja seuraava, myöhään lauantai-iltana kohonnut) väistyi. Otin melatoniinia lähempänä puolta yötä, ja vaikutus tuntui vielä aamullakin - katsoin ensimmäisen kerran kelloa vasta puolen kymmenen maissa. Ilmoittauduin tänään kurssille, nyt kun niille etänä osallistuminen on mahdollista, vaikka viime viikolla vointi alkoikin laskemaan meditaatio-illan aikana/jälkeen. Ehkä se liittyi kovaan yrittämiseen/koettuun epäonnistumiseen, ehkä muihin, viikon aikana kertyneisiin asioihin - mahdotonta tietää.

Epäonnistumisen tunne on ollut toistuvaa. Eiliseltä lenkiltä palatessa jouduin kävelemään pitkät pätkät, ja häivähdyksenomaisesti tuntui siltä että mitä tahansa yritän, se on tuomittu epäonnistumaan. Yritin keskittyä siihen saavutukseen että olin kuitenkin onnistunut lähtemään liikkeelle (saavutus sinänsä, reissulta palattua olen välttänyt pitkäkestoisempaa ulkoilua/pysynyt lähikorttelissa), ja se tuntui jossakin määrin hyvältä. Ehkä voisin yrittää auttaa asiaa myös treenipäiväkirjassa lopettamalla juoksu- ja kävelykilometrien erillisinä laskemisen - yhtä arvokasta se on vaikka tahdin mitoittaisikin sen hetkisen voinnin mukaan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 24.03.2020 klo 22:17

Viime yö oli huono - väsyttää! Ja kerronpa vielä että söin karkkia ja tuli huono olo, nyt kun valittamisen makuun pääsin. Kaveri sentään jaksaa laittaa ruokaa. Ihana, ihana ihminen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.03.2020 klo 11:59

huono yö täälläkin, kolmas jo. Kai mä joskus saan nukuttuu taas kunnolla.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 25.03.2020 klo 12:52

Toivottavasti! Mä uinailin kuin lapsi aamuun asti. Ehkä valittaminen sit auttoi.