Kuntouttava työtoiminta
Mulla loppui viime viikolla hyvinvointiryhmä, jota oli kerran viikossa puoli vuotta. Alkuun se jännitti, mutta sääli, että se loppui.
Tällä viikolla mulla alkoi tiistaina työkokeilu, joka on näin alkuun kolme kuukautta kerran viikossa 4 – 8 tuntia toimistotyötä vanhusten palvelutalossa. Ekana työnä oli perinteistä toimistotyötä papereiden aakkostamista. Tykkäsin sitä tehdä. Mun selkä, niska ja silmät ei. En pitkään aikaan ole tuijottanut papereita 4 tuntia. Jätin jopa ruokatauon pitämättä, kun odotin sovitusti lääkärin soittoa. Mulla kävi tuuri, kun lääkäri soitti juuri silloin, kun kaksi muuta työntekijää meni syömään. Olin kyllä väsynyt töiden jälkeen, mutta sain siitä energiaa ja soittelin pari puhelua illemmalla. Tiistai oli hyvä päivä.
Sitten tuli keskiviikko. Tuli oikein mahalasku. Mulla meni aamupäivä itkiessä. Ei mulla siihen mitään varsinaista syytä ollut. Ensi tiistaina uudestaan. Odottelen myös, että ”työsopimus” menee perille kaupungille ja tieto Kelalle, että työmarkkinatuen maksatus jatkuu. Se meni poikki heinäkuun vikapäivä.